پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

هم زمان با اولین جمعه ماه محرم صورت گرفت
۱۴۰۳-۰۴-۲۲

 همنوایی شیرخوارگان حسینی با ۶ ماهه کربلا در زیارتگاه شهید مدرس

هم زمان با سراسر کشور، در اولین جمعه ماه محرم ۱۴۴۶ قمری ،همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در زیارتگاه شهید آیت الله مدرس (ره) وابسته به سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، هم زمان با نخستین جمعه ماه محرم که به نام روز جهانی علی اصغر(ع) نامگذاری شده است، مادران کاشمری همراه با کودکان‌شان در زیارتگاه شهید مدرس گردهم آمدند و هم نوا با حضرت رباب(س) برای ۶ ماهه حسین(ع) اشک ماتم ریختند.
در این همایش، حجت الاسلام نژادمحمد به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: بنیانگذار همایش شیرخوارگان حسینی با این ایده ، بچه‌های ما را از دوران شیرخوارگی سر سفره امام حسین (علیه السلام) نشانده است.
وی با اشاره به این که پدر و مادر مسئول تربیت فرزندان هستند، افزود:  لقمه حلال و شیر پاک، نظارت بر عملکرد فرزند، آشنا کردن با محبت اهل بیت(ع) و قرآن، باعث حفظ و سلامت اولاد است و در حقیقت فرزندان در محیط معنویت، عبادت، حیا و محبت درست، تربیت می‌شوند.
حجت الاسلام نژادمحمد با بیان این که فرزند صالح و سالم یکی از عوامل آرامش، نشاط و شادابی، استحکام خانواده و برکت زندگی است، ادامه داد: یکی از نیازهای ضروری و حیاتی امروز و فردای کشور، افزایش جمعیت و نسل است.
وی اظهار کرد: کشور بدون جمعیت جوان پیامدهای ناگواری مانند کاهش پیشرفت، ابتکار و نشاط در جامعه را به دنبال دارد.
مرثیه سرایی ذاکر اهل بیت حاج امیر بیدختی، قرائت نذرنامه، اجرای سرود توسط دختران شهید مدرس و برپایی ایستگاه مرام مهدوی، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی