پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

سخنران حرم مطهر رضوی: 
۱۴۰۳-۰۴-۲۳

 باید خود را به سیره و سبک زندگی امام حسین (ع) نزدیک کنیم

 سخنران حرم مطهر رضوی گفت: همراهی با حسین بن علی (ع) و کاروان کربلا به معنای الگوپذیری از نهضت حسینی است.

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی واعظ موسوی در مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: هر ساله در ایام ماه محرم کاروان حسین بن علی (ع) از پهنه دل‌ها عبور می‌کند و انسان‌ها در مواجهه با این واقعه به سه دسته تقسیم می‌شوند.
وی افزود: عده‌ای با این کاروان عشق همراه و همگام شده و در راه امام حسین (ع) جان‌فشانی می‌کنند و عده‌ای مانند عمر سعد و یارانش به‌خاطر رسیدن به ملک ری و جاه و مقام، با امام حسین (ع) دشمنی می‌کنند و به روی حضرت تیغ می‌کشند.
 این کارشناس دینی ابراز کرد: دسته دیگر منافقان هستند؛ یعنی کسانی که نه با سیدالشهدا (ع) همراه می‌شوند و نه با او دشمنی می‌کنند، اما در ظاهر عزادار مصائب عاشورا هستند و در عزای آن حضرت لباس سیاه به تن می‌کنند.
وی بیان کرد: ادبیات عاشورا بسیار عمیق است و نباید آن را در گریه و اشک خلاصه کنیم، عاشورا افرادی مانند حر بن یزید ریاحی را در خود دارد که بعد از اشتباه بزرگی که مرتکب شد، توبه کرد و در راه حسین بن علی (ع) جان خود را فدا کرد.
حجت‌الاسلام واعظ موسوی افزود: درسی که از این برش از تاریخ عاشورا می‌گیریم این است که انسان ممکن است اشتباه کند، اما نباید در اشتباه خود بماند بلکه باید بلافاصله توبه و این اشتباه خود را جبران کند تا مانند حر عاقبت‌به‌خیر و سعادتمند شود.
وی با تأکید بر لزوم همراهی با کاروان حسینی، اظهار داشت: برای همراه شدن با امام حسین (ع) باید خود را به سیره و سبک زندگی ایشان نزدیک کنیم، امام حسین (ع) اهل عفو و بخشش بود و باکرامت از اشتباهات دیگران عبور می‌کرد.
این کارشناس مذهبی ابراز کرد: ما هم اگر می‌خواهیم در زمره رهروان حسینی قرار بگیریم باید به تاسی از آن حضرت کینه‌ها را کنار بگذاریم و از خطا و اشتباه دیگران باکرامت گذشت کنیم.
 گفتنی است؛ مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت ذاکران اهل‌بیت (ع) در رثای سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از دیگر برنامه‌ای این مراسم بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی