پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

نغمه حزن و اندوه در صحن غدیر طنین‌انداز شد
۱۴۰۳-۰۴-۲۳

 اجرای مراسم معنوی (ابا القربه) لبنانی‌ها در حرم مطهر رضوی

 در شب هفتم از ماه حزن و ماتم، صحن غدیر حرم مطهر امام رضا (ع) غرق در نوای حزن و اندوه شد، عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت، گرد هم آمدند تا یاد و خاطره رشادت‌ها و فداکاری‌های علم‌دار کربلا، حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) را گرامی دارند.

به گزارش آستان نیوز، مراسم معنوی ابا القربه، پس از نماز مغرب و عشاء با اجرای دلنشین علی نقر از لبنان آغاز که در این اجرا، حزن و اندوه در چهره حاضران موج می‌زد و اشک ماتم از چشمانشان جاری بود.
 در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سمیری، به شرح شجاعت‌ها و ایثارگری‌های حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) پرداخت و با بیان رشادت‌های بی‌نظیر این سردار رشید اسلام، درس‌های فداکاری و از خودگذشتگی را برای حاضرین تبیین کرد.
حضور خیل عظیم زائران غیرایرانی عاشق اباعبدالله الحسین (ع) در این مراسم، شور و شکوه ویژه‌ای به آن بخشیده بود، نوای مداحی، سخنرانی‌های حزن‌انگیز و ذکر مصائب حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) قلب حاضران را متأثر کرده بود و اشک ماتم بر چهره‌هایشان جاری بود.
این مراسم معنوی، تا پاسی از شب ادامه داشت و با مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی مداحان اهل‌بیت به پایان رسید.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی