پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

هم‌زمان با ماه عزای سید و سالار شهیدان صورت می‌گیرد؛
۱۴۰۳-۰۴-۲۳

عزاداری زائران کوچک امام حسین (ع) در حرم مطهر رضوی 

مراسم عزاداری کودکان با عنوان "هیئت کبوترانه" و "حسینیه کودک" هم زمان با ماه محرم ویژه پرچم‌داران آینده نهضت حسین (ع) و فرهنگ عاشورا، در رواق کودک و مدرسهٔ عالی فقاهت حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.  

 به گزارش آستان نیوز، هم‌زمان با ماه محرم "هیئت کبوترانه" واقع در رواق کودک و "حسینیه کودک"  در مدرسهٔ عالی فقاهت(خیرات خان) واقع دربست نواب صفوی میزبان جمعی از کودکانی می‌شوند که قرار است فرهنگ عاشورایی را در محافل عزاداری بیاموزند تا این فرهنگ، نسل به نسل و سینه‌به‌سینه به آیندگان منتقل شود. 
 هیئت کبوترانه از ۱۹ تا ۲۷ تیرماه ۱۴۰۳ غیر از جمعه‌ها ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ میزبان کودکان ۵ تا۹ساله است؛ در این هیئت کودکانه، علاوه بر برپایی مراسم عزاداری، برنامه‌هایی از جمله قصه‌گویی، نمایش صحنه‌ای، نمایش عروسکی، پرده‌خوانی و مداحی با تلاش هنرمندانه خادمان ویژه رواق کودک نیز اجرا می‌شود و خادمان با زبان کودکانه، برایشان داستان‌هایی از فداکاری و یاری مظلومان را، روایت می‌کنند.  
هدف از پرده‌خوانی، نمایش عروسکی و قصه، آشنایی بچه‌ها با واقعه کربلاست که خوشبختانه در این روزها موردتوجه آن‌ها هم قرار گرفته است. 
در کنار اجرای برنامه‌های متنوعی که متناسب باسن‌وسال بچه‌ها در نظر گرفته شده، بسته‌های فرهنگی شامل کتاب  قصه و کاربرگ نقاشی هم به آن‌ها هدیه می‌شود تا خاطره‌ای به‌یادماندنی از این مکان و برنامه در ذهنشان حک شود. 
همچنین حسینیه کودک  نیز میزبان حضور کودکان ۳ تا ۱۰ساله است که شب‌ها از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۲ برنامه‌های عزاداری در قالب قصه‌گویی، نمایش خلاق و مداحی برگزار می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی