پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

عشق حسینی در حرم موج می‌زند؛
۱۴۰۳-۰۴-۲۳

برپایی روزانه 19 محفل عزاداری در حرم مطهر امام رضا (ع)

در ایام شهادت مظلومانه سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، حرم مطهر امام رضا (ع) غرق در ماتم و عزاست و زائران و مجاوران با حضور در ۱۹ محفل عزاداری که روزانه از نماز صبح تا نیمه‌شب در رواق‌ها و صحن‌های مختلف حرم رضوی برگزار می‌شود، به سوگ  خاندان عصمت و طهارت (ع) می‌نشینند.

به گزارش آستان نیوز، در این محافل نورانی که با حضور پرشور هزاران نفر از عاشقان و عزاداران اهل‌بیت (ع) برگزار می‌شود، مداحان و ذاکرین اهل‌بیت (ع) با مرثیه‌سرایی و ذکر مصائب حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، حزن و اندوه عزاداران را به اوج خود می‌رسانند و زائران با چشمانی اشکبار و دلی غم‌زده، به نوحه‌ها و مرثیه‌ها گوش فرا می‌دهند.
این محافل عزاداری در رواق امام خمینی (ره)، ایوان مقصوره صحن گوهرشاد، رواق دارالحجه، رواق نجمه خاتون، رواق حضرت معصومه (س)، دارالقرآن و باب الکاظم، هیئت عالم آل محمد (ص) و حسینیه حرم (صحن قدس)، حرم مطهر رضوی برپا می‌شود.
علاوه بر این، در شب‌های تاسوعاو و عاشورای حسینی نیز مراسم ویژه‌ای با حضور گسترده زائران و مجاوران در صحن‌های مختلف حرم رضوی برگزار می‌شود و زائران با روشن‌کردن شمع، صحن و سرای رضوی را نورانی می‌کنند.
 

ارائه خدمات به زائران در ایام عزاداری

همچنین به‌منظور رفاه حال زائران و عزاداران حسینی در ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، خدمات مختلفی از جمله توزیع چای، شربت و غذای نذری، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پاسخگویی به احکام شرعی در حرم مطهر رضوی ارائه می‌شود.
زائران و مجاوران می‌توانند با حضور در این محافل نورانی، از فیوضات و برکات معنوی این ایام بهره‌مند شده و با عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، با آرمان‌های والای قیام عاشورا، تجدید میثاق کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی