پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

خطیب حرم مطهر رضوی:
۱۴۰۳-۰۴-۲۴

ایمان، تقوا و ولایت‌مداری از ویژگی‌های مرحوم حجازی بود

مراسم بزرگداشت مرحوم حاج سید جواد حجازی، پدر شهیدان سید جعفر و سید محمدباقر حجازی، عصر روز شنبه در مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر رضوی با حضور مسئولان کشوری و لشکری و خادمین حرم مطهر رضوی، برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز در این مراسم، امیر عارف، مداح و ستایشگر اهل‌بیت(ع)، در رثای حضرت سیدالشهدا (ع) مرثیه‌سرایی کرد و پس از آن حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدکاظم راشد یزدی به سخنرانی در خصوص معارف حسینی پرداخت.
حجت‌الاسلام راشد یزدی در این مراسم با اشاره به مقام والای شهادت و جایگاه رفیع خانواده شهدا، گفت: حاج سید جواد حجازی از جمله کسانی بود که در مسیر انقلاب اسلامی و دفاع از حریم ولایت، دو فرزند خود را تقدیم اسلام کردند.
وی با بیان خاطراتی از دوران مبارزات حاج سید جواد حجازی، وی را نمونه‌ای از ایمان، تقوا و ولایت‌مداری دانست و گفت: این پدر شهید، در تربیت فرزندان خود اهتمام ویژه‌ای داشت و آنها را در مسیر معرفت و شهادت، هدایت کرد.
راشد یزدی در ادامه با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص) گفت: چراغ‌خانه کسی که فرزندش در راه خدا شهید شده باشد خاموش نمی‌شود.
وی در پایان سخنان خود، به حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی‌اصغر حجازی، جانشین رئیس‌دفتر مقام معظم رهبری، درگذشت پدر ایشان را تسلیت گفت و از خداوند متعال برای آن مرحوم، مغفرت و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی