پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

پژوهشگر تاریخ اسلام :
۱۴۰۳-۰۴-۲۴

پاسخگویی به شبهات نسل جوان در مورد واقعه عاشورا امری ضروری است

نشست تخصصي «تحليل و واكاوي جريان كربلا» از سوی مرکز پاسخگویی به سؤالات دینی حرم مطهر رضوی و با حضور تعدادي از جوانان فعال فرهنگي در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش  آستان نیوز، سید جواد اتابکی شریعتی، پژوهشگر تاریخ اسلام در این جلسه به تبیین موضوع بررسی اسناد واقعه عاشورا و علل ترک یا فرار برخی افراد از یاری امام حسین (ع) در این واقعه پرداخت و در این باره گفت: هدف از برگزاری این جلسه، آشنایی نسل جوان با اسناد و مدارک مربوط به واقعه عاشورا و بررسی علل و انگیزه‌های افرادی بود که با وجود علم به حقانیت امام حسین (ع)، از یاری ایشان خودداری کردند.
وی با تأکید بر اهمیت پاسخگویی به سؤالات و شبهات نسل جوان در مورد واقعه عاشورا، افزود: نسل جوان با ذهنی پرسشگر به دنبال درک حقایق است و ما باید با ارائه پاسخ‌های متقن و مستند، به آنها کمک کنیم تا به درک عمیق‌تری از این واقعه عظیم دست پیدا کنند.
شریعتی همچنین بر ضرورت اقناع نسل جوان به جای سکوت یا تحمیل عقیده تأکید کرد و گفت: ما باید فضایی را فراهم کنیم که نوجوانان و جوانان بتوانند با آزادی فکر و بدون واهمه، سوالات خود را مطرح کنند و به پاسخ‌های مورد نظر خود برسند.
وی در ادامه به طرحی اشاره کرد که به‌منظور آموزش مهارت‌های مختلف به فرزندان کارکنان و خادمان آستان قدس رضوی اجرا شده است.

شریعتی با بیان اینکه این طرح باهدف تربیت نسلی متعهد و متخصص در حوزه دین و فرهنگ اجرا شده است، گفت: امیدواریم با اجرای این طرح، شاهد تحولی در فضای فرهنگی و معنوی جامعه، خصوصاً در بین نسل جوان باشیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی