پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۴-۲۴

نوحه‌خوانی پُرشور افغانستانی‌ها در حرم امام رضا (ع) در شب هشتم محرم

 شب گذشته، صحن قدس حرم امام رضا(ع) شاهد حضور پرشور عزاداران حسینی از کشور افغانستان بود. 

این عاشقان اهل‌بیت (ع) با نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی در رثای سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، فضای معنوی و ملکوتی به این مکان مقدس بخشیدند.
به گزارش آستان نیوز، در این مراسم مداحان و شاعران افغانستانی با لهجه و گویش‌های محلی خود، شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند. زائرین حاضر در صحن قدس نیز با نوحه‌ها و مرثیه‌ها هم‌نوا شده و اشک ماتم از چشمانشان جاری می‌شد.
حضور پرشور افغانستانی‌ها در حرم امام رضا (ع) در شب‌های عزاداری، نشان‌دهنده ارادت قلبی و عشق و دلدادگی عمیق این مردم نسبت به اهل‌بیت (ع) به‌خصوص امام حسین (ع) است. این پیوند عمیق فرهنگی و مذهبی، دو ملت ایران و افغانستان را به یکدیگر پیوند داده و نقطه قوتی در روابط دو کشور محسوب می‌شود.
مداحان و شاعران افغانستانی، با نوحه‌ها و مرثیه‌های حزن‌انگیز و سوزناک، به سوگ امام حسین (ع) و یاران باوفایش نشستند. اشعار و نوحه‌های آن‌ها که برگرفته از فرهنگ و ادبیات غنی افغانستان بود، شور و حال خاصی به مراسم می‌بخشید.
حاضران در این مراسم با نوحه‌ها و مرثیه‌های مداحان افغانستانی هم نوا شده و اشک ماتم از چشمانشان جاری می‌شد. بسیاری از زائرین نیز با پرچم‌های افغانستان و یا سربندهای یا حسین (ع) و یا ابوالفضل (ع) در این مراسم حضور داشتند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی