پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۴-۲۴

برگزاری نشست تخصصی "بررسی واقعه عاشورا" در حرم مطهر رضوی

 به همت مدیریت زائرین غیرایرانی حرم مطهر رضوی و هم‌زمان با ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، نشست تخصصی - علمی "بررسی واقعه عاشورا" به زبان اردو در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید عزیزی، مسئول بخش اردوزبان مدیریت زائرین غیرایرانی حرم مطهر رضوی در این نشست تخصصی که با حضور طلاب و فرهیختگان اردوزبان در اتاق فاطمیون باب الهادی (ع) حرم مطهر رضوی برگزار شد، به تبیین اهمیت حضور و نقش خواص در شکل‌گیری قیام عاشورا و تداوم این قیام پر از حماسه پرداخت.
وی دراین‌خصوص گفت: خواص دو نوع نقش‌آفرینی در واقعه عاشورا داشتند، دسته اول در واقعه عاشورا حاضر بودند و در رکاب سیدالشهدا (ع) جان‌فشانی کردند، دسته دوم نیز بعد از واقعه عاشورا، با حفظ و ترویج پیام آن، نقش مهمی در زنده نگه‌داشتن این واقعه عظیم ایفا کردند.
حجت‌الاسلام عزیزی افزود: خواص جامعه باتوجه‌به رجوع مردم به آن‌ها اهمیت و تأثیر بسزایی در ترسیم معادلات سیاسی و اجتماعی دنیا دارند به همین دلیل این افراد باتوجه‌به مسئولیت مهم خود در افزایش معرفت و محبت مردم نسبت به حقیقت قیام عاشورا نقش مهمی به عهده دارند.
وی قیام مردم غزه و فلسطین علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی را نمونه‌ای از تأثیرگذاری واقعه عاشورا در عصر حاضر دانست و اظهار کرد: این قیام، الهام‌گرفته از رشادت‌ها و فداکاری‌های امام حسین (ع) و یارانش است و نشان‌دهنده زنده‌بودن پیام عاشورا در قلب مسلمانان آزادی‌خواه جهان است.
حجت‌الاسلام عزیزی در پایان گفت: مردم غزه در کلام خود به این نکته مهم اشاره می‌کنند که به تبعیت از سیدالشهدا (ع) و پیام نهضت عاشورا است که روحیه مقاومت به آنها داده است و این مفهوم چنان در قیام مردم غزه علیه اسرائیل نقش دارد که مادر شهیدی می‌گوید، فرزندانش را تقدیم راه امام حسین (ع) کرده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی