پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۴-۲۴

اقامه نماز ظهر عاشورای حرم مطهر رضوی به امامت آیت‌الله حسینی خراسانی

 نماز ظهر عاشورا در حرم مطهر امام رضا (ع)، به امامت آیت‌الله حسینی خراسانی عضو مجلس خبرگان رهبری و با حضور عزاداران حسینی در صحن پیامبر اعظم (ص) برگزار می‌شود.

ظهر عاشورای حسینی، صحنه‌ای ماندگار از رشادت و شهادت یاران باوفای امام حسین (ع) در تاریخ بشریت به ثبت رسیده است، در این روز، هنگامی که خورشید در اوج تابش خود قرار داشت، اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش در محاصره دشمن، با وجود عطش و خستگی، نماز ظهر را به امامت آن حضرت اقامه نمودند، این اقدام، اوج عبودیت و تسلیم در برابر خداوند متعال را به نمایش گذاشت و درس‌های ارزشمندی از شجاعت، ایمان و پایبندی به احکام الهی را در تاریخ به یادگار گذاشت.
 از آن روز تاکنون، شیعیان در سراسر جهان، نماز ظهر عاشورا را به یاد رشادت و شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش به‌گونه‌ای خاص برگزار می‌کنند.
به گزارش آستان نیوز، این مراسم معنوی که ساعت ۱۱:۳۰ صبح روز ۲۶ تیرماه برگزار می‌شود، فرصتی ارزشمند برای تجدید میثاق با آرمان‌های والای نهضت عاشورا و ابراز ارادت و عشق به خاندان معصومین (ع) است که مردم با حضور در این مراسم، ضمن بهره‌مندی از فیوضات معنوی، تجلی‌گر همدلی و همراهی شیعیان با اهداف و پیام‌های قیام عاشورا خواهند بود.
از عموم عاشقان و دلدادگان به خاندان اهل‌بیت (ع) دعوت شده است، با حضور در این مراسم معنوی، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان والامقام کربلا، از فیوضات این روز پرفیض بهره‌مند گردند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی