پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

سخنران حرم مطهر رضوی:
۱۴۰۳-۰۴-۲۴

مهمترین دستاورد نهضت عاشورا، مقاومت بر مدار عزت است

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: خطی که امام حسین(ع) در امتداد خط انبیاء الهی آغاز کرد، تا امروز چراغ هدایت بشریت بوده است.

به گزارش آستان‌نیوز، دومین روز از مراسم عزاداری به دعوت تولیت آستان قدس رضوی در ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حضور پرشور عزداران هیات عالم آل محمد(ع) و نیز زائران و مجاوران امام هشتم(ع) ، در مدرسه دو درب (دارالقرآن حرم مطهر) برگزار شد.
در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین علی غفوری منش، دبیر مجمع خطبای خراسان با اشاره به اهمیت قیام امام حسین(ع) گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای این نهضت، مقاومت بر مدار عزت است ، خطی که امام حسین(ع) در امتداد خط انبیاء الهی آغاز کرد و تا به امروز چراغ هدایت بشریت بوده است.
وی افزود: در زیارت وارث می‌گوییم "السلام علی الحسین بن علی بن ابی طالب، وارث آدم و نوح و هود و صالح و ابراهیم و موسی و عیسی بن مریم، (ع)".
وی افزود: امام حسین(ع) وارث انبیاء الهی است و آن حضرت قیام کردند تا مسیر انبیاء الهی استمرار یابد و پرچم عزت و آزادگی را در جهان برافرازند.
حجت الاسلام غفوری منش با بیان این که خداوند متعال به اهل ایمان و پیامبرانش در مسیر استقامت وعده داده و بشارت می‌دهد که در این مسیر ترس نداشته باشند و مقاومت کنند، اظهار داشت: امام حسین(ع) با فداکاری و جان فشانی خود، درس ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و ستم را به بشریت داد.
همچنین در این مراسم که با حضور جمع کثیری از شخصیت های علمی حوزوی برگزار شد، حجت الاسم سجاد نوری به قرائت زیارت عاشورا و حاج امیرعارف، ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز به روضه خوانی و مرثیه سرایی پرداختند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی