پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۴-۲۴

نغمه حزن عزاداران مازندرانی در حرم مطهر رضوی طنین‌انداز شد  

هیئت عزاداری استان مازندران با حضور در «حسینیه حرم» واقع در صحن قدس حرم مطهر رضوی در سوگ شهادت سید و سالار شهیدان عزاداری و مرثیه‌سرایی کردند.

به گزارش آستان نیوز، در این مراسم معنوی، مداحان اهل‌بیت (ع) با مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی برای سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی کردند.
عزاداران مازندرانی در این مراسم، با نوحه‌ها و اشعار محلی خود، به سوگ شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش نشستند و با ذکر مصیبت‌ حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برای مظلومیت این امام همام اشک ماتم ریختند و بر سر و سینه زدند.
حضور پرشور عزاداران مازندرانی در حرم امام رضا (ع) و ارادت و دلدادگی آنان به خاندان معصوم (ع)، جلوه‌ای از عشق و محبت مردم این دیار به خاندان عصمت و طهارت (ع) را به نمایش گذاشت.
حجت‌الاسلام آرش دانش در این مراسم بر لزوم همراهی عزاداری با عمل به سیره حسینی تأکید کرد و گفت: یکی از راه‌های عمل به سیره حسینی در جامعه آشناکردن نسل جوان و نوجوان با سبک و سیره زندگی حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران با وفای آن حضرت است.
وی تصریح کرد: والدین و مسئولان فرهنگی باید توجه خاصی به تربیت نسل جوان و نوجوان داشته باشند. تربیت فرزند در درجه اول بر عهده مادر است. مادر باید در محیط خانه فرزند خود را با آموزه‌های دینی و همچنین فرهنگ عاشورا که پر از درس و حماسه است، آشنا کند.
این کارشناس دینی با بیان اینکه یکی از آموزه‌های دینی صبر، است، اظهار کرد: ما باید به تاسی از فرهنگ عاشورا و مکتب حسینی در برابر مشکلات و سختی‌های زندگی صبور و بردبار باشیم.
وی بیان کرد: ما باید تلاش کنیم فرزندان خود را صبور و بردبار تربیت کنیم؛ چراکه انسان با تحمل سختی‌ها می‌تواند بر مشکلات پیروز شود. کسی که پیرو مکتب امام حسین (ع) است پایه‌های زندگی خود را بر اساس صبر و استقامت بنا می‌کند.
سید جمال احمدی مسئول هیئت عزاداری مازندرانی‌ها در حاشیه این مراسم گفت: هیئت عزاداری استان مازندران برای دومین سال است که میهمان حسینیه حرم در حرم مطهر امام رضا (ع) می‌شود و این هیئت شامل چهارصد نفر از عزاداران حسینی از کل استان مازندران است که با حضور در حرم مطهر رضوی در جوار حضرت رضا (ع) برای سید و سالار شهیدان عزاداری می‌کنند.
گفتنی است؛ حسینیه حرم واقع در صحن قدس حرم مطهر رضوی در شب‌های ماه محرم میزبان عزاداران سنتی اقوام و استان‌های مختلف کشور است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی