پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

سخنران حرم مطهر رضوی:
۱۴۰۳-۰۴-۲۵

مهمترین درس حضرت ابوالفضل(ع) به ما تسلیم بودن در برابر امر ولایت است

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: مهم‌ترین درس حضرت اباالفضل(ع) به ما تسلیم محض بودن در برابر امر ولایت است.

به گزارش آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احسان بی‌آزار تهرانی در ویژه برنامه شب تاسوعای حسینی که با حضور خیل عزاداران و دسته‌های عزاداری در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، به بیان فضایل علمدار سپاه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت و بیان کرد: امام زمان(عج) از حضرت اباالفضل(ع) با عنوان "نافذ البصیره" یاد کرده است.
وی تصریح کرد: نافذ البصیره به معنای کسی است که دارای بصیرت بسیار بالایی است. بالاترین فضیلت هر انسان بصیرت است چرا که بصیرت انسان قدرت تشخیص حق از باطل را به انسان می‌دهد و کسی که بصیرت دارد همواره در مسیر حق و حقیقت گام برمی‌دارد.
این کارشناس دینی افزود: حضرت اباالفضل(ع) به خاطر بصیرت بالایی که نسبت به مقام امام داشت همواره مطیع محض سیدالشهدا(ع) بود و در همه امور از ایشان پیروی می‌کرد، به همین جهت نزد امام حسین(ع) جایگاه خاصی داشت و تنها امام زاده‌ای است که زیارت نامه او از سوی امام معصوم صادر شده است.
وی اظهار کرد: وقوع فاجعه غم‌بار عاشورا نتیجه بی‌بصیرتی مردم بود. در روز عاشورا مردم به جهت اینکه نسبت به جایگاه امام بصیرت نداشتند در شدت درندگی علیه امام حسین(ع) از هم سبقت می‌گرفتند و به نیت رسیدن به بهشت تلاش می‌کردند به هر نحوی شده در کشتن امام حسین(ع) شریک باشند.
حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی با بیان اینکه عاشورا آموزگار عبرت آموزی است، عنوان کرد: علت اینکه در روز عاشورا سپاهیان دشمن صدای امام حسین(ع) را نمی‌شنیدند این بود که از راه حرام ارتزاق کرده بودند و به فرموده امام حسین(ع) شکم‌های آنها از حرام پر شده بود. بنابراین یکی از درس‌هایی که از نهضت عاشورا می‌گیریم تلاش برای دستیابی به رزق حلال است.
این کارشناس مذهبی ابراز کرد: یکی از آثار شوم لقمه حرام ندیدن حقیقت و نورانیت امام است؛ به همین دلیل نه تنها از ارتکاب گناه شرم ندارد بلکه به آن افتخار هم می‌کند.
گفتنی است، زائران حرم مطهر رضوی و عاشقان حسینی شب تاسوعا را به نوحه‌سرایی و عزاداری به یاد علم‌دار رشید سپاه حسین(ع) در این آستان آسمانی به صبح رساندند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی