پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۴-۲۵

آیین افتتاحیه دوره حفظ قرآن کریم در حرم مطهر رضوی برگزار شد  

به مناسبت ایام دهه اول ماه محرم، آیین افتتاحیه دوره شبانه روزی حفظ قرآن کریم موسسه"بیت‌ الحُفّاظ حضرت نرجس(س)" در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان‌نیوز، اعظم سادات برغمدی مدیر مسئول این موسسه قرآنی که خود نیز حافظ کل قرآن کریم است در حاشیه برگزاری این مراسم که در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: این موسسه فعالیت خودرا از سال۱۳۸۹ آغاز کرده و در سطح بین المللی و کشوری در بحث تربیت حافظ کل قرآن کریم و دوره‌های تربیت مربی حفظ قرآن در کارنامه کاری خود ثبت کرده است.
وی تصریح کرد: دوره حفظ شبانه روزی بین اللملی حفظ قرآن ویژه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال از سراسر کشور و همچنین از کشورهای هندوستان، سوریه است که این دوره از امروز با حضور 250 نفر آغاز می‌شود و شرکت کنندگان در این دوره بعد گذشت چهل روز وارد دوره حفظ یک ساله می‌شوند.
این فعال قرآنی افزود: در این دوره سعی می‌شود علاوه بر حفظ، به ترجمه و مفاهیم هم داشته باشیم تا حفظ آنها همراه با ترجمه و مفاهیم باشد. دوره‌های آموزشی روخوانی و روانخوانی با لحن عرب و تفسیر و ترجمه قرآن کریم نیز این موسسه تدریس می‌شود.
وی ادامه داد: موسسه قرآنی بیت الحفاظ چهارده سال است که در زمینه آموزش حفظ قرآن فعالیت دارد و امسال چهارمین سال است که دوره حفظ یک ساله را اجرا می‌کند و قرآن آموزان در این موسسه بعد از یک سال و بعد از حفظ بیست و پنج جزء قرآن کریم وارد دانشسرا می‌شوند که حافظان قرآن با این مدرک می‌توانند جذب کار شوند.
برغمدی اظهار کرد: حافظان قرآن در پایان دوره دانشسرا مدرک تحصیلی معتبر(لیسانس رشته علوم قرآن و حدیث) از سوی وزارت علوم دریافت می‌کنند. تا کنون تعداد ۸۵ نفر از فارغ التحصیلان دانشسرا جذب آموزش و پرورش شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۵۰ نفر حفاظ جدید، ۶ نفر استاد علوم قرآن و حدیث، عربی، تفسیر ویژه حفاظ بالای ۲۵ جز در دانشسرا، ۲۲ نفر استاد حفظ، ترجمه، روخوانی، روانخوانی با لهجه عرب، ۵ پشتیبان آموزشی و ۶ نفر مسئول آزمون‌های پایان دوره و اساتید کشوری نیز برای برگزاری کارگاه‌هایی نظیر تربیت مربی، ارتقاسطح مربیگری حفظ ، روخوانی روانخوانی بالهجه عرب ، ترجمه و مفاهیم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در موسسه حضور دارند.
مدیر موسسه بیت الحفاظ نرگس ادامه داد: شیوه ثبت نام مراجعه به سایت beitnarjes.ir و تکمیل فرم ثبت نام می‌باشد، سپس کاربران موسسه با این افراد تماس گرفته و زمان مصاحبه و تست روخوانی و روانخوانی با لهجه عرب را به آنها اعلام می‌کنند و داوطلبانی که نمره قبولی را کسب نمایند، وارد دوره حفظ مقدماتی و در نهایت وارد دوره حفظ یکساله رایگان می‌شوند.
وی با بیان اینکه دوران نوجوانی و جوانی بهترین زمان برای با حفظ قرآن است، ابراز کرد: در این سنین افراد فراغ بال بیشتری دارند و این فرصت خوبی است برای فراگیری آموزه‌های قرآنی و حفظ آیات این کتاب آسمانی که این امر در داشتن سبک زندگی اسلامی آنها بسیار موثر است. 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

پیوند مردم را با ائمه اطهار(ع) پس از محرم و صفر حفظ کنیم
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت حفظ پیوند با ائمه اطهار(ع) در طول سال گفت: حفظ پیوند با امام حسین(ع) و امام رضا(…

تلویزیون اینترنتی