پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

معرفی اثر عاشورایی به نشر؛
۱۴۰۳-۰۴-۲۵

«شهادت‌نامه حسین و شهیدان کربلا» کتابی مستند درباره زندگی سید و سالار شهیدان

«شهادت‌نامه حسین و شهیدان کربلا» از انتشارات به‌نشر کتابی مستند و تاریخی درباره زندگی سید و سالار شهیدان است که همزمان با ماه محرم معرفی می‌شود.

به گزارش آستان‌نیوز، کتاب «شهادت‌نامه حسین و شهیدان کربلا»، کتابی مستند و تاریخی است که با استفاده از منابع کهن سخت و قدیمی منابع قرن سوم و چهارم هجری و زبانی داستانی، روایتی جذاب از زندگی سید و سالار شهیدان ارائه می‌کند. 

 محمد هادی زاهدی نویسنده و پژوهشگر دینی ، از همان مقدمه دست مخاطب خود را گرفته و قدم در راه کربلا می‌گذارد. او در این اثر به سیر تاریخی قیام امام حسین(ع) از زمان ماجرای خلافت یزید و پافشاری معاویه برای بیعت گرفتن با پسرش پرداخته و تا شهادت و اتفاقات شام و خطبه حضرت زینب(س) و مرگ یزید ادامه می‌دهد. روند حوادث کتاب براساس روایت شیخ صدوق در «امالی» نگاشته شده و نویسنده سعی کرده به برخی شبهات که فراوانی و تکرار دارند نیز پاسخ دهد. 

 گویندگان و ذاکران اهل بیت(ع) با مطالعه این کتاب می‌توانند به منابع اصلی تاریخ عاشورا دسترسی داشته باشند.

این اثر در به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) به زیور چاپ آراسته شده است که از زمان انتشار آن تاکنون سه سال می‌گذرد. بنا به استقبال خوب مخاطبان در هفت نوبت تجدید چاپ شده است. چاپ هفتم کتاب به تازگی با طراحی جلد پارسا صادقیان در ۲۳۰ صفحه و قطع رقعی منتشر شده است در حال حاضر مجموع شمارگان چاپ شده اثر به ۱۶ هزار نسخه می‌رسد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی