پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

عشق و ارادت در هم آمیخته در مشهد مقدس؛
۱۴۰۳-۰۴-۲۵

پذیرایی از زائران رضوی در مواکب حسینی

همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، عطر دل‌انگیز عشق و ارادت به خاندان عصمت و طهارت در شهر مقدس مشهد دوچندان شده است. 

به گزارش آستان نیوز، در این میان، مواکب حسینی برپا شده در اطراف حرم مطهر رضوی، جلوه‌ای دیگر از این عشق و ارادت را به نمایش گذاشته‌اند و میزبان زائرانی هستند که از سراسر ایران برای عرض ارادت به امام رضا (ع) راهی مشهد شده‌اند.
این موکب‌ها که در نقاط مختلفی از جمله باب الهادی، باب الرضا، راسته بازار و ورودی طبرسی مستقر شده‌اند، با ارائه خدمات متنوع به زائران، پذیرای دل‌های عاشق و شوریده‌شان هستند و از جمله این خدمات می‌توان به توزیع نذری، چای، شربت و غذای گرم، برگزاری مراسم عزاداری و نوحه‌خوانی، و برپایی ایستگاه‌های صلواتی اشاره کرد.
در میان این مواکب، نام‌هایی مانند موکب "موسی بن جعفر"، "زینبیه آذربایجان‌های مقیم مشهد"، "سیده فاطمه"، "پیروان مهر هشتم ثامن الحجج"، "عشاق الظهور" و "امام رضا" در باب الهادی و باب الرضا خودنمایی می‌کنند. همچنین در گذرگاه آیت الله واعظ طبسی نیز موکب‌هایی مانند "پویش هر شب جمعه مثل اربعین"، "ابنا الزهرا"، "ماتمکده حضرت زینب"، "هیئت دانش آموزی امام رضا" و "پایش سلامت" به ارائه خدمات به زائران می‌پردازند.
حضور این موکب‌ها در کنار حرم مطهر رضوی، فضایی معنوی و آکنده از عشق و ارادت به اهل بیت (ع) را در شهر مشهد ایجاد کرده است و زائران را در این ایام غم و اندوه، به فیض عزاداری و عرض ارادت به ساحت مقدس امام رضا (ع) نائل می‌کند.
این اقدام خداپسندانه، جلوه‌ای از فرهنگ ایثار و نوع‌دوستی مردم ایران را به نمایش می‌گذارد و بار دیگر نشان می‌دهد که عشق به سیدالشهدا (ع) و ائمه اطهار (ع) در قلب مردم ایران ریشه دوانده و خاموش‌شدنی نیست.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

پیوند مردم را با ائمه اطهار(ع) پس از محرم و صفر حفظ کنیم
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت حفظ پیوند با ائمه اطهار(ع) در طول سال گفت: حفظ پیوند با امام حسین(ع) و امام رضا(…

تلویزیون اینترنتی