پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در شب عاشورا ؛
۱۴۰۳-۰۴-۲۵

حرم مطهر رضوی با نوای حزن‌انگیز مداحان عطرآگین می‌شود

همزمان با شب عاشورای حسینی، حرم مطهر رضوی شاهد برگزاری مراسم خطبه‌خوانی و عزاداری با حضور خیل زائران و مجاوران خواهد بود.

به گزارش آستان نیوز، در این مراسم که بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر برگزار می‌شود، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت، فضای ملکوتی حرم را عطرآگین به ماتم و اندوه سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش خواهند کرد.
حاج محمد رسولی، حاج مجید تال، حاج محمد جواد غفورزاده شفق و سید روح الله موید از جمله مداحانی هستند که در این مراسم پرفیض به نوحه خوانی و ذکر مصیبت می‌پردازند.
علاوه بر مداحی، در این مراسم خطبه‌ای نیز قرائت خواهد شد که در آن به مقام شامخ امام حسین (ع) و یاران با وفایش و فلسفه قیام عاشورا پرداخته می‌شود.
مراسم خطبه‌خوانی شب عاشورای حرم مطهر رضوی از جمله برنامه‌های ویژه این آستان مقدس در ایام ماه محرم است که هرساله با حضور گسترده زائران و مجاوران برگزار می‌شود.
این مراسم فرصتی مغتنم برای عاشقان و دلدادگان اهل بیت (ع) است تا با حضور در حرم امام رضا (ع) و استماع نوحه و مرثیه، ارادت و دلدادگی خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) نشان داده و با آرمان‌های والای نهضت عاشورا تجدید عهد و پیمان کنند.
پیش‌بینی می‌شود که امسال نیز مانند سال‌های گذشته، شاهد حضور گسترده زائران و مجاوران در مراسم خطبه‌خوانی شب عاشورای حرم مطهر رضوی باشیم.
علاقه‌مندان به شرکت در این مراسم می‌توانند بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء به صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی مراجعه کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

پیوند مردم را با ائمه اطهار(ع) پس از محرم و صفر حفظ کنیم
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت حفظ پیوند با ائمه اطهار(ع) در طول سال گفت: حفظ پیوند با امام حسین(ع) و امام رضا(…

تلویزیون اینترنتی