پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

آیت الله کازرونی در حرم مطهر رضوی:
۱۴۰۳-۰۴-۲۶

آزادی و آزادگی جز در مکتب حسین بن علی(ع) نخواهد بود

چهارمین روز از روضه تولیت آستان قدس رضوی در صبح روز عاشورا با حضور خادمان و عزاداران هیئت عالم آل محمد(ص) و جمعی از زائران حرم مطهر رضوی در دارالقرآن حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، در این مراسم، آیت الله محسن کازرونی، عضو مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر اهمیت توجه به جهنم در زندگی انسان، گفت: فهم و توجه به جهنم در اعتقادات ما بسیار کارساز است. انسان بسیاری از کارها را به جهت ترس از جهنم انجام نمی‌دهد و این نگاه بازدارندگی بسیار بالایی در انسان به وجود می‌آورد.

وی در ادامه با اشاره به آیاتی از سوره تکاثر و تفسیر آنها، بیان داشت: اگر انسان علم الیقین داشت، عین الیقین جهنم را می‌دید و اگر این باور در انسان‌ها به وجود می‌آمد، جامعه اسلامی اصلاح می‌شد.

آیت الله کازرونی در ادامه با اشاره به قدرت مخرب زبان، گفت: زبان انسان گاهی همانند تیر و تیغ و نیزه و خنجر و شمشیر اثر دارد. انسانی که معتقد به جهنم است، زبانش را بی‌حساب و کتاب باز نمی‌کند.

وی در پایان سخنان خود، به فواید روضه‌های امام حسین (ع) اشاره کرده و گفت: عظمت مجالس سیدالشهدا(ع) در این است، هر کس این مجالس بیاید، اعتقاداتش کامل می‌شود. آزادی و آزادگی جز در مکتب حسین بن علی(ع) نخواهد بود و امروز جهان تشنه آزادی است.

حرم مطهر رضوی در ایام ماه محرم میزبان برنامه‌های عزاداری متعددی است که با حضور خیل زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) برگزار می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

پیوند مردم را با ائمه اطهار(ع) پس از محرم و صفر حفظ کنیم
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت حفظ پیوند با ائمه اطهار(ع) در طول سال گفت: حفظ پیوند با امام حسین(ع) و امام رضا(…

تلویزیون اینترنتی