پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۴-۲۶

حضور گسترده زائران و مجاورین در حرم رضوی جهت برگزاری مراسم ظهر عاشورا

در ظهر عاشورای حسینی، حال و هوای حرم مطهر امام رضا (ع) غرق در ماتم و عزا است.

به گزارش آستان نیوز، خیل عاشقان و دلدادگان اهل بیت (ع) با حضور در رواق امام خمینی (ره)، در مراسم مقتل خوانی که به مناسبت شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش برگزار شده است، گردهم آمده‌اند.

حاج امیر عارف، ذاکر اهل بیت (ع) با نوای حزن‌انگیز خود، روضه شهادت امام حسین (ع) را می‌خواند و اشک ماتم را بر گونه‌های عاشقان حسینی جاری می‌کند. در این بین، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، متن مقتل امام حسین (ع) را قرائت می‌کنند و به ذکر مصائب و مظلومیت‌های آن حضرت می‌پردازند.

حاضران در این مراسم با سینه زنی و نوحه خوانی، ارادت خود را به ساحت مقدس سیدالشهدا (ع) و یاران با وفایش ابراز می‌دارند و با چشمانی اشکبار، صحنه‌های جانسوز کربلا را به تصویر می‌کشند.

شور و شعور حسینی در این مراسم به حدی است که گویی همه حاضران در کربلا حضور دارند و با امام حسین (ع) و یارانش همدردی می‌کنند.

این مراسم معنوی تا اذان ظهر عاشورا ادامه خواهد داشت و پس از آن، نماز ظهر عاشورا به امامت آیت الله سید احمد حسینی خراسانی در صحن پیامبر اعظم (ص) برگزار خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی