پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

با شور و اشتیاق مردم زاهدان
۱۴۰۳-۰۴-۲۷

نمایش تعزیه "لاله های سرخ" به روی صحنه رفت

در همایشی پرشور، نمایش تعزیه "لاله های سرخ" به همت خادمیاران قرآنی رضوی در سرای قرآن و نهج البلاغه شهرستان زاهدان به اجرا درآمد و مورد استقبال گرم مردم هنردوست و ولایتمدار این شهر قرار گرفت.

به گزارش آستان‌نیوز، این نمایش که به نویسندگی ابوالفضل هاشمی و کارگردانی فرشته انصاری تهیه شده بود، داستان رشادت‌ها و ایثار شهدای کربلا را به زیبایی روایت کرد و حاضران در مجلس را به فیض عظیم تعزیه‌خوانی و سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) نائل کرد.
در این نمایش، هنرمندان توانمند زاهدانی از جمله روح الله کیخا شهری، ندا حبیبی، علی شیخی، امیر ارسلان گزمه و قادر پسند با هنرنمایی خود، واقعه جانسوز کربلا را به تصویر کشیدند و اشک ماتم و ارادت را بر گونه‌های تماشاگران جاری ساختند.
علاوه بر اجرای نمایش، حاج حسن نوفرستی، قاری قرآن برجسته، آیات نورانی قرآن کریم را تلاوت کرد و فضای معنوی مجلس را دوچندان عطرآگین نمود.
حضور پرشور مردم زاهدان در این نمایش، بار دیگر عشق و ارادت عمیق مردم ایران به خاندان عصمت و طهارت (ع) را به نمایش گذاشت و نشان داد که واقعه کربلا همچنان پس از گذشت قرن‌ها، در قلب ملت ایران زنده و جاودان است.
این نمایش در قالب طرح قرارگاه فرهنگی شهید آوینی و با هماهنگی کانون قرآن خدمت رضوی شهرستان زاهدان و انجمن هنرهای نمایشی زاهدان به اجرا درآمد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

پیوند مردم را با ائمه اطهار(ع) پس از محرم و صفر حفظ کنیم
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت حفظ پیوند با ائمه اطهار(ع) در طول سال گفت: حفظ پیوند با امام حسین(ع) و امام رضا(…

تلویزیون اینترنتی