پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

از سوی موسسه تحقیقات پنبه کشور صورت گرفت؛
۱۴۰۳-۰۴-۲۷

واگذاری انحصار تولید و تکثیر بذر پنبه رقم ورامین به شرکت کشاورزی رضوی

موسسه تحقیقات پنبه کشور، انحصار دانش فنی تولید و تکثیر بذر پنبه رقم ورامین را به مدت ۹ سال به شرکت کشاورزی رضوی واگذار کرد.

به گزارش آستان نیوز، در راستای تحقق و اجرای سیاست‌های دولت و اهداف اقتصاد مقاومتی در حمایت و مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در تولید، تکثیر و توزیع بذر استاندارد، در نشستی که با حضور دکتر قربانی رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور برگزار شد، قراردادی میان این موسسه و شرکت کشاورزی رضوی با رویکرد واگذاری موقت فناوری و دانش فنی تولید و تکثیر رقم پنبه ورامین به امضاء رسید.
در این نشست مدیرعامل شرکت کشاورزی رضوی با اشاره به تولید ۲۶۲ تن بذر استاندارد پنبه در این شرکت در سال جاری گفت: از این مقدار، ۲۳۲ تن برای کشت در اختیار پنبه‌کاران در سراسر کشور قرار گرفته که نسبت سال گذشته از رشد نسبی خوبی برخوردار بوده است.
مهندس محمدباقر قناد طوسی اظهار کرد: بخشی از فعالیت‌های این شرکت، دانش‌بنیان است و توانسته با فعال‌سازی کارخانه دلینته بذر پنبه در استان خراسان رضوی، به سهم خود نقشی در خودکفایی کشور در تولید بذر استاندار پوشش‌دار و ارقام تجاری پنبه داشته باشد.
دکتر قربانی نیز در این نشست، گزارشی از سطح کشت پنبه در کشور ارائه کرد و خواستار افزایش تولید بذر استاندارد در شرکت‌های تولید بذر و برنامه‌ریزی برای صادرات بذر مازاد بر نیاز کشاورزان کشور شد.
در خاتمه هم اعضای حاضر در این نشست از ایستگاه تحقیقات پنبه در هاشم آبادِ گرگان بازدید کردند و از نزدیک با روند تولید هسته‌های اولیه بذر پنبه و طرح‌های در دست اقدام موسسه تحقیقات پنبه کشور آشنا شدند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی