پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

هم‌زمان با شب شام غریبان حسینی صورت گرفت؛ 
۱۴۰۳-۰۴-۲۷

عزاداری هیئت انصار الحسین (ع) در "حسینیه حرم" بارگاه منور رضوی 

حسینیه حرم در شب شام غریبان حسینی میزبان عرض و ارادت و عزاداری هیئت انصار الحسین (ع) مشهدالرضا (ع) برای سیدالشهدا (ع) و یاران و اصحاب با وفای ایشان بود. 

به گزارش آستان نیوز، حسینیه حرم واقع در صحن قدس حرم مطهر رضوی که از ابتدای ماه محرم برای عزاداری هیئت‌های مذهبی راه‌اندازی شده بود، در آخرین برنامه خود شب گذشته میزبان جوانان هیئت انصار الحسین (ع) مشهد بود. 
در این مراسم عزاداران با برپایی حلقه ماتم و سینه‌زنی و نوحه‌سرایی به عزاداری و سوگواری برای شهدای مظلوم دشت کربلا پرداختند و همچنین یاد و خاطره اسرای کربلا را گرامی داشتند. 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین ذاکر سخنران این هیئت مذهبی در این مراسم به بیان ویژگی‌های یاران و اصحاب سیدالشهدا (ع) پرداخت و بیان کرد: معادباوری از برجسته‌ترین صفات اصحاب عاشوراست که درس‌های بزرگی برای زندگی بانشاط و عزتمندانه به ما می‌آموزد.
وی تصریح کرد: ایمان به معاد و آخرت، شجاعت و روحیه شهادت‌طلبی را در یاران امام حسین (ع) تقویت می‌کرد. آنها به شهادت نه به‌عنوان پایان زندگی، بلکه به‌عنوان دروازه ورود به حیاتی جاودانه و پربار نگاه می‌کردند.
این کارشناس مذهبی عنوان کرد: این ایمان راسخ، به آنها نشاط و شادمانی در لحظات سخت می‌بخشید به‌طوری‌که حتی در شب عاشورا، زمانی که می‌دانستند به‌زودی به شهادت خواهند رسید، هرگز ترس و هراسی از مرگ در دل نداشتند و با شوروشعف به استقبال مرگ رفتند. 
وی افزود: معادباوری روحیه عزت‌نفس و غیرت را در یاران امام حسین (ع) بالا برده بود و آنها حاضر به پذیرش ذلت و تسلیم در برابر ظلم و ستم یزید و یارانش نبودند و مرگ باعزت را بر زندگی ننگین ترجیح می‌دادند.
حجت‌الاسلام ذاکر ابراز کرد: شهادت پیروزمندانه امام حسین (ع) و اصحاب و یاران آن حضرت درس‌هایی جاودانه برای بشریت دارد و آن حضرت با شهادت عزتمندانه خود به بشریت درس شجاعت، فداکاری، ایثار و شهادت در راه خدا داد و ما نیز با تأمل در این درس‌ها می‌توانیم زندگی خود را معنا ببخشیم و باایمان به معاد، به استقبال آینده‌ای روشن و پربار برویم.
وی ایمان به خدا و ولایت، تقوا و پارسایی، صبر و استقامت، وفاداری و ایثار، علم و دانش و عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی را از دیگر ویژگی‌های یاران سیدالشهدا (ع) معرفی و بیان کرد: ما نیز با الگو قراردادن این صفات والا، می‌توانیم مسیر سعادت و رستگاری را در پیش گرفته و به یاران حقیقی امام حسین (ع) تبدیل شویم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی