پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۴-۲۷

شمع‌ها در سوگ اطفال سیدالشهدا (ع) گریستند  

صحن غدیر در شب شام غریبان حسینی میزبان عرض ارادت و عزاداری زائرانی از کشورهای عربی بود که برای سیدالشهدا (ع) و یاران و اصحاب با وفای ایشان سوگواری می‌کردند.

به گزارش آستان نیوز، صحن غدیر حرم مطهر رضوی در شام غریبان حسینی غرق در اندوه و ماتم و عزا بود. در این شب پر از حزن و اندوه، زائران عرب‌زبان به یاد کودکان مظلوم دشت کربلا شمع روشن کردند تا روشنی‌بخش شب تاریک یازدهم محرم در دشت مصیبت‌زده کربلا باشند.
مراسم شام غریبان حسینی در صحن غدیر بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، شمع گردانی کودکان و نوجوانان عرب‌زبان و نوحه‌سرایی مرثیه‌سرایان اهل‌بیت (ع) در سوگ شهدای کربلا و همدردی با زنان و کودکان به‌جامانده از این کاروان ماتم‌زده آغاز شد.
در این مراسم که با حضور جمع کثیری از زائران عرب‌زبان از کشورهای عراق، سوریه، لبنان، بحرین، عربستان و دیگر کشورهای عربی برگزار شد، حجت‌الاسلام قاسم سمیري، کارشناس دینی و سخنران حرم مطهر رضوی ضمن عرض تسلیت شهادت مظلومانه سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به ذکر مصائب اهل‌بیت (ع) در روز عاشورا و همچنین مصائب کاروان اسرا پرداخت.
گفتنی است؛ زائران عرب‌زبان در این مراسم با قرائت زیارت وارث که توسط حجت‌الاسلام پارسا قرائت شد، به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت سلام و درود فرستادند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی