پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت گرفت؛
۱۴۰۳-۰۵-۰۳

آغاز به کار چهارمین کنگره «بیماری‌های کولورکتال» با انجام 2 عمل جراحی زنده

چهارمین کنگره «بیماری‌های کولورکتال» به همت بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با انجام دو عمل جراحی زنده در این بیمارستان، آغاز به کارکرد. 

به گزارش آستان نیوز، دکتر عباس عبداللهی، دبیر علمی چهارمین کنگره بیماری‌های کولورکتال در مراسم آغاز به کار کنگره که صبح چهارشنبه، سوم مردادماه 1403 با حضور جمعی از استادان و پزشکان کشور در سالن همایش‌های بیمارستان رضوی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: این اتفاق، پیش‌کنگره‌ای است که در آن مباحث جراحی مورد بررسی و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.
وی گفت:در این راستا، ضمن انجام دو عمل جراحی در اتاق عمل بیمارستان رضوی و پخش زنده و هم‌زمان آن در سالن همایش‌های بیمارستان و همچنین بستر مجازی، در خصوص تازه‌های جراحی «سرطان رکتوم (راست‌روده)» و «سرطان کولون (روده بزرگ)»، با حضور استادان برجسته، بحث و تبادل نظر صورت می‌گیرد و پزشکان در سراسر دنیا می‌توانند سؤالات خود را در خصوص چالش‌های این دو حوزهٔ جراحی مطرح کنند. 
استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: پس از برگزاری افتتاحیه رسمی کنگره در صبح پنجشنبه، چهارم مردادماه، شاهد برگزاری پنل‌های تخصصی و فوق‌تخصصی این رویداد علمی با رویکرد جامع به سرطان‌های کولورکتال هستیم.
دکتر عبداللهی تصریح کرد: سرطان‌های کولورکتال از نظر میزان شیوع در بین سرطان‌های دستگاه گوارش، رتبه نخست و در بین سرطان‌های کل بدن، رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. باتوجه‌به این میزان شیوع سرطان‌های کولورکتال، برگزاری چنین کنگره‌ای در کشور در راستای یادگیری، تبادل رویکردها و روندهای درمانی نوین ضرورت دارد.
گفتنی است، این کنگره هم‌زمان با سمینار «مراقبت‌های پرستاری استومی»، با حضور حدود 300 شرکت‌کننده از جمله استادان برجسته در رشته‌های فلوشیپ کولورکتال، متخصصان و فوق‌تخصص‌های هماتولوژی و انکولوژی، گوارش، جراحی عمومی، رادیو انکولوژی (پرتودرمانی)، تغذیه، پاتولوژی، داخلی، رادیولوژی، پزشکی هسته‌ای، از سوم تا پنجم مرداد سال جاری، در بیمارستان رضوی در حال برگزاری است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

پیوند مردم را با ائمه اطهار(ع) پس از محرم و صفر حفظ کنیم
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت حفظ پیوند با ائمه اطهار(ع) در طول سال گفت: حفظ پیوند با امام حسین(ع) و امام رضا(…

تلویزیون اینترنتی