پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

با حضور مدیر عالی حرم مطهر رضوی؛
۱۴۰۳-۰۵-۰۳

تجهیزات جدید شست و شوی فرش های بارگاه رضوی به بهره برداری رسید

 تجهیزات و ماشین‌آلات جدید برای شست‌وشوی بهینه فرش‌های حرم مطهر رضوی در واحد قالیشویی شرکت فرش آستان قدس رضوی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش آستان نیوز، در آیین بهره‌برداری از تجهیزات جدید قالیشویی که روز چهارشنبه ۳ مردادماه ۱۴۰۳ برگزار شد، مدیر عالی حرم مطهر رضوی و معاونان اماکن متبرکه، خدمات زائرین و اداری و پشتیبانی سازمان حرم مطهر و همچنین مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی حضور داشتند.
حمید کارگر، مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی با اشاره به انعقاد قرارداد با یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در این عرصه گفت: دستگاه شست‌وشوی نصب‌شده که به‌صورت خودکار، در سه مرحله قابلیت شست‌وشوی فرش‌ها را دارد، در هر دقیقه می‌تواند عملیات شست‌وشوی یک مترمربع فرش انجام دهد که این دستگاه توسط یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی طراحی و ساخته شده است.
به گفته او دستگاه یاد شده دارای ۱۸ فرچه شست‌وشو است که ۱۶ فرچه با حرکت دوار و رفت و برگشتی و ۲ فرچه طولی برای شست‌وشوی زیر و روی فرش تعبیه شده است.
مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی ادامه داد: این فرچه‌ها قابلیت برنامه‌ریزی و تنظیم ارتفاع را دارند همچنین لرزاننده‌ای در دستگاه برای خاک‌گیری و تنظیف بهتر در نظر گرفته شده است.
کارگر افزود: علاوه بر دستگاه شست‌وشو، دو دستگاه آبگیر (سانتریفیوژ) با ظرفیت ۲۲۰۰ دور در دقیقه نیز تهیه و نصب شده است که توانایی آب‌گیری و خشک‌کردن فرش‌هایی به عرض ۳ و ۴ متر را دارند.
وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در گرم‌خانه واحد قالیشویی گفت: برای هوادهی بهتر فرش‌ها و افزایش سطح ایمنی کارکنان، گرم‌خانه قالیشویی به بالابر نیمه‌خودکار برای اصلاح فرایندها مجهز شده است.
مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی ادامه داد: نوسازی دستگاه خاک‌گیر فرش‌ها، پوشانده شدن محوطه با گراویه برای آفتاب‌دهی فرش‌ها و نیز آموزش تخصصی کارکنان، از دیگر اقداماتی به شمار می‌رود که در مسیر اصلاح و بهبود عملکرد قالیشویی انجام شده است.
همچنین در این مراسم مدیر عالی حرم مطهر رضوی، افزون بر افتتاح و آغاز به کار رسمی قالیشویی شرکت فرش آستان قدس رضوی، از سالن‌های تولید فرش در مجتمع کنه بیست بازدید کرد.
خوراکیان در بازدید از واحدهای بافت، رنگرزی، پرداخت و عملیات تکمیلی، با تحسین ویژگی‌های منحصربه‌فرد تولید فرش در شرکت فرش آستان قدس رضوی، خدمات‌رسانی بهینه و باکیفیت به زائران بارگاه رضوی از جمله در حوزه فرش و کف‌پوش‌ها را از جمله ضرورت‌های فعالیت در حرم مطهر دانست.
گفتنی است؛ واحد قالیشویی شرکت فرش آستان قدس رضوی باهدف شست‌وشوی فرش‌های دستباف و ماشینی حرم مطهر رضوی احداث شده است. این واحد با تأکید بر ویژگی‌هایی از جمله رعایت ضوابط تطهیر فرش‌ها و خدمات‌رسانی بهینه به صحن و سرای حرم مطهر رضوی در حال فعالیت است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

پیوند مردم را با ائمه اطهار(ع) پس از محرم و صفر حفظ کنیم
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت حفظ پیوند با ائمه اطهار(ع) در طول سال گفت: حفظ پیوند با امام حسین(ع) و امام رضا(…

تلویزیون اینترنتی