پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت آستان قدس رضوی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت گرفت؛
۱۴۰۳-۰۵-۰۴

حضور ۳۰۰ شرکت‌کننده از دانشگاه‌های کشور در چهارمین کنگره بیماری‌های کولورکتال بیمارستان رضوی

 به همت بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، آیین افتتاحیه چهارمین کنگره بیماری‌های کولورکتال هم زمان با سمینار مراقبت‌های پرستاری استومی با حضور حدود ۳۰۰ شرکت‌کننده، در این بیمارستانِ وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، افتتاحیه این کنگره صبح پنج‌شنبه، چهارم مرداد ۱۴۰۳، با حضور دکتر سید علی ملک‌حسینی، پدر پیوند کبد ایران، دکتر محمود محمدزاده شبستری رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محسن محور مدیرعامل بیمارستان رضوی و جمعی از استادان، پزشکان و پرستاران کشور، در سالن همایش‌های این بیمارستان برپا شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این مراسم با اشاره به تاریخچه احداث و راه‌اندازی بیمارستان رضوی در یکی از مناطق محروم مشهد اظهار کرد: حدود ۵۰۰ پزشک متخصص و فوق‌تخصص استان خراسان رضوی و مشهد در این بیمارستان فعالیت دارند.
دکتر محمدزاده شبستری با بیان این‌که، بیمارستان رضوی همچون نگینی در حوزه سلامت کشور می‌درخشد، گفت: بیمارستان رضوی تنها یک بیمارستان خصوصی نیست، بلکه یک مرکز همکار فعال آموزشی نیز هست، از طرفی در حوزه‌های پژوهشی هم فعالیت دارد.
وی با اشاره به برگزاری رویدادهای علمی مختلف در کنار ارائه خدمات درمانی به بیماران در بیمارستان رضوی، تصریح کرد: این بیمارستان به مرکزی سرآمد در ایران تبدیل شده است و بالاترین میزان گردشگری سلامت خارجی در کشور را دارد و در این حوزه در منطقه بسیار شناخته‌شده است.
در ادامه، دکتر سید علی ملک‌حسینی، پدر پیوند کبد ایران با بیان این که برای نخستین‌بار است که در بیمارستان رضوی حضور یافته، گفت: امروزه علم، محدوده بسیار گسترده‌ای دارد و ما در ایران برای پیشرفت، باید بر روی حوزه علوم پایه همچون علم ژنتیک، سرمایه‌گذاری جدی کنیم.
وی با تأکید بر ضرورت ارتقای سطح علوم پایه در کشور خاطرنشان کرد: به طور مثال، عوامل ژنتیکی یکی از موارد اثرگذار در ابتلای افراد به بیماری‌های کولورکتال بوده که محور برگزاری این کنگره در بیمارستان رضوی هم است.
گفتنی است، چهارمین کنگره بیماری‌های کولورکتال با رویکرد جامع به سرطان‌های کولورکتال با انجام ۲ عمل جراحی زنده، سخنرانی‌ها و پنل‌های تخصصی و فوق‌تخصصی، از سوم تا پنجم مرداد سال جاری در بیمارستان رضوی مشهد در حال برگزاری است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی