پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در بیمارستان رضوی مطرح شد؛
۱۴۰۳-۰۵-۰۴

نقش مثبت برگزاری چهارمین کنگره بیماری های کولورکتال در ارتقای سلامت جامعه

عضو هیئت علمی بخش جراحی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: کیفیت زندگی مردم جامعه از جمله نوع غذای مصرفی، نقش اثرگذاری در ابتلا به سرطان‌های روده بزرگ دارد. 

دکتر سید وحید حسینی در حاشیه برگزاری چهارمین کنگره «بیماری‌های کولورکتال» در بیمارستان رضوی مشهد در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: حدود 75 درصد سرطان‌های روده بزرگ، اکتسابی بوده و حتی در مواردی که ژنتیکی است، در واقع مصرف مواد غذایی سرطان‌زا زمینه‌ساز تحریک و بروز این بیماری‌ها می‌شود.
فلوشیپ کولورکتال این دانشگاه افزود: متأسفانه امروزه از یک طرف، سبک غذایی مردم کشور غربی شده و مصرف غذاهای آماده و چرب افزایش یافته و از طرف دیگر، فعالیت‌های بدنی و مصرف فیبر و سبزیجات در جامعه کاهش یافته است. 
دکتر حسینی با تأکید بر اینکه استرس‌های زندگیِ ماشینی نیز در بروز بیماری‌ها مؤثر است، گفت: به خانواده‌های ایرانی توصیه می‌شود در کنار سحرخیزی و انجام فعالیت بدنی، به سبک غذایی سنتی کشور برگردند.
در ادامه، عضو هیئت علمی بخش جراحی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به حضور فعال خود در کنگره‌ها و همایش‌های علمی شهر مشهد به واسطه عشق و ارادت به بارگاه ملکوتی رضوی بیان کرد: بی‌تردید برگزاری چنین کنگره‌هایی به ارتقای سطح علمی کشور بسیار کمک می‌کند.
وی سطح امکانات و خدمات بیمارستان رضوی همچون اتاق‌های عملِ مجهز آن را برای برگزاری چهارمین کنگره بیماری‌های کولورکتال بسیار خوب ارزیابی کرد.
دکتر حسینی افزود: همایش‌هایی از این دست موجب تسهیل در تبادل تجربه، اطلاعات و تکنیک‌های روز بین استادان و متخصصان از اقصی نقاط کشور می‌شود، چنان‌که امروز شاهد حضور متخصصان از شهرهایی همچون تبریز، شیراز، اصفهان و تهران در این کنگره هستیم. 
وی به حمایت‌های مادی و معنوی آستان قدس رضوی از برگزاری چنین رویدادهای علمی اشاره و خاطرنشان کرد: وقتی اجرای چنین برنامه‌هایی به حرم مطهر حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) متصل باشد، برکت پیدا کرده و موجب ارتقای سلامت جامعه نیز می‌شود.
 گفتنی است، چهارمین کنگره بیماری‌های کولورکتال با رویکرد جامع به سرطان‌های کولورکتال با انجام ۲ عمل جراحی زنده، سخنرانی‌ها و پنل‌های تخصصی و فوق‌تخصصی، از سوم تا پنجم مرداد سال جاری در بیمارستان رضوی مشهد در حال برگزاری است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی