پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تأکید کرد
۱۴۰۳-۰۵-۰۵

لزوم سرمایه‌گذاری بیشتر آستان قدس رضوی در ارتقای علم پزشکی کشور 

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران بر لزوم سرمایه‌گذاری بیشتر آستان قدس رضوی در ارتقای علم پزشکی کشور و انجام برنامه‌های علمی و پژوهشی تأکید کرد. 

دکتر امیر کشوری در حاشیه برگزاری چهارمین کنگره «بیماری‌های کولورکتال» در بیمارستان رضوی مشهد در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: آستان قدس رضوی ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد و می‌تواند نقش پررنگ‌تری در حوزه سلامت جامعه ایفا کند. در این میان، برگزاری چنین کنگره‌هایی، یکی از اقداماتی است که این مجموعه می‌تواند انجام دهد. 
وی با اشاره به اینکه انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی ارزش بسیاری در کشور دارد، افزود: بی‌تردید برای انجام چنین فعالیت‌هایی در بالاترین سطح استاندارد، به نیروی انسانی خوب و متخصص نیاز است و آستان قدس رضوی می‌تواند به پرورش این نیروها کمک کند.
این جراح عمومی و فلوشیپ کولورکتال کشور همچنین گفت: بیماری‌های کولورکتال همچون سرطان‌های کولورکتال، بیماری‌های التهابی آن و...، در گذشته در غرب شیوع داشت، اما امروزه شاهد شیوع آن در ایران نیز هستیم،  البته ناگفته نماند علم پزشکی به سرعت در جهان در حال پیشرفت است.
وی ادامه داد: از همین رو برگزاری چنین کنگره‌ای در کشور بسیار ضرورت دارد تا استادان و پزشکان کشور، به‌روزترین یافته‌ها و تکنیک‌های درمانی خود را در اختیار سایر همکارانشان در این حوزه قرار دهند.
دکتر کشوری بیان کرد: ما در رشته کولورکتال همچون برخی از رشته‌های پزشکی، ضعف‌هایی در کشور نسبت به برخی از کشورها داریم، اما این امر بدان معنا نیست که نتوانیم جایگاه خود را در این حوزه ارتقا دهیم. 
وی با اشاره به برخی از مشکلات در این حوزه همچون کمبود نیروی انسانی متخصص گفت: بی‌تردید با حمایت بیشتر مسئولان از جراحان و متخصصان، می‌توان شاهد انجام فعالیت‌های شاخص علمی در دانشگاه‌های کشور بود.   
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید بر لزوم افزایش هر چه بیشتر برنامه‌های آموزشی کشور در حوزه ارتقای سلامت جامعه، تصریح کرد: پیشگیری از بیماری‌های کولورکتال، روند پیچیده‌ای ندارد. به‌طور مثال، بیماری که دچار خونریزی از دستگاه گوارش تحتانی می‌شود، باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پزشک مراجعه و برای انجام کولونوسکوپی اقدام کند. 
وی افزود: متأسفانه در برخی موارد، بیماران با وجود داشتن علائم بیماری یا سابقه خانوادگی سرطان‌های رکتوم(راست روده) یا کولون(روده بزرگ)، بسیار دیرهنگام به پزشک مراجعه می‌کنند که حتی عمل جراحی آن‌ها نیز بی‌فایده است،  بنابراین تشخیص زودهنگام در درمان بیماری‌های کولورکتال، اهمیت خاصی دارد.
لازم به ذکر است، چهارمین کنگره بیماری‌های کولورکتال با رویکرد جامع به سرطان‌های کولورکتال به همت بیمارستان فوق تخصصی رضوی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از سوم تا پنجم مرداد سال جاری، در این بیمارستان در مشهدمقدس در حال برگزاری است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

پیوند مردم را با ائمه اطهار(ع) پس از محرم و صفر حفظ کنیم
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت حفظ پیوند با ائمه اطهار(ع) در طول سال گفت: حفظ پیوند با امام حسین(ع) و امام رضا(…

تلویزیون اینترنتی