پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران:
۱۴۰۳-۰۵-۰۵

تشخیص زودهنگام سرطان‌های کولورکتال اهمیت بسیاری در درمان آن دارد

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تشخیص زودهنگام سرطان‌های کولورکتال، اهمیت بسیاری در درمان آن و کاهش مشکلات بیماران دارد.

دکتر محمدصادق فاضلی در حاشیه برگزاری چهارمین کنگره «بیماری‌های کولورکتال» در بیمارستان رضوی مشهد در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: اگرچه برخی از عوامل اثرگذار در ابتلای فرد به سرطان، به او بستگی ندارد، اما بعضی از عوامل همچون نوع تغذیه فرد بسیار مهم است و توجه به آن می‌تواند در پیشگیری از این بیماری‌ها مؤثر باشد. 
وی سرطان‌های کولورکتال را از بیماری‌های شایع دانست و افزود: در برخی از موارد، بیماری‌های کولورکتال علائم خاصی ندارند، در این میان رسانه‌ها، ابزاری آموزشی برای ارتقای سطح آگاهی مردم در راستای پیشگیری و تشخیص زودهنگام این بیماری‌ها به شمار می‌آید.  
دکتر فاضلی در ادامه بیان کرد: برگزاری چنین کنگره‌هایی برای انتقال تجربیات و ارائه دستاوردهای جدید توسط پزشکان و سایر دست‌اندرکاران حوزه درمان سرطان‌های کولورکتال به‌ویژه جراحان، ضروری است. 
جراح کولورکتال بیمارستان امام خمینی(ره) با اشاره به برگزاری چهارمین دوره این کنگره به بهترین شکل ممکن در بیمارستان رضوی، افزود: این بیمارستان فوق‌تخصصی، یکی از بیمارستان‌های خوب خاورمیانه به حساب می‌آید که علاوه‌بر ارائه خدمات به مراجعان خود در بالاترین سطح، از نظر علمی نیز بسیار فعال است. 
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، سطح خدمات بیمارستان رضوی در حوزه درمان بیماری‌های کولورکتال را با توجه به وجود متخصصان برجسته در آن، بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: آموزش در ایران به گونه‌ای ارائه شده که تصور ما بر این است متولی حوزه آموزش فقط دانشگاه‌ها و نهادهای وابسته به آن هستند.
وی ادامه داد: در حالی‌که فرآیند آموزش در مراکزی همچون بیمارستان رضوی نیز می‌تواند دنبال شود. در واقع، این بیمارستان با برخورداری از نیروی انسانی متخصص و امکانات آموزشی لازم، علاوه‌بر ارائه خدمات درمانی، امکان فعالیت به‌عنوان یک مرکز آموزشی در گروه‌های مختلف پزشکی را نیز دارد.

لازم به ذکر است، چهارمین کنگره بیماری‌های کولورکتال به همت بیمارستان فوق تخصصی رضوی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از سوم تا پنجم مرداد سال جاری، در این بیمارستان در مشهدمقدس در حال برگزاری است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

پیوند مردم را با ائمه اطهار(ع) پس از محرم و صفر حفظ کنیم
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت حفظ پیوند با ائمه اطهار(ع) در طول سال گفت: حفظ پیوند با امام حسین(ع) و امام رضا(…

تلویزیون اینترنتی