پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت وگو با آستان نیوز:
۱۴۰۳-۰۵-۰۵

پیشرفت‌های کشور در حوزه درمان بیماری‌های کولورکتال در یک دهه اخیر چشمگیر است

استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی ایران بر پیشرفت‌های چشمگیر کشور در حوزه درمان بیماری‌های کولورکتال در یک دهه اخیر تأکید کرد. 

دکتر رسول عزیزی در حاشیه برگزاری چهارمین کنگره «بیماری‌های کولورکتال» در بیمارستان رضوی مشهد در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: شاید در یک دهه قبل، کشور در حوزه درمان بیماری‌های کولورکتال فعالیت چندانی نداشت، اما خوشبختانه با راه‌اندازی مراکز آموزشی فلوشیپ کولورکتال در کشور، امروزه شاهد ارائه خدمات جراحان کولورکتال در بسیاری از مراکز درمانی از جمله شهرهای بزرگ کشور هستیم. 
وی ادامه داد: اگرچه نمی‌توان جایگاه ایران را در این حوزه با برخی از کشورها که بیش از صد سال سابقه فعالیت در رشته درمان بیماری‌های کولورکتال دارند، مقایسه کرد، اما کشور با تلاش استادان و پزشکان خود در این مدت کوتاه، پیشرفت قابل توجهی داشته است.
این جراح کولورکتال افزود: به‌طور مثال، بسیاری از متخصصان فعال در حوزه درمان کولورکتال در مشهد امروزه از جراحان برجسته و توانمند کشور هستند که زمینه آموزش‌های فوق‌تخصصی در این رشته را برای سایر پزشکان نیز در مشهد فراهم کردند.
وی با تأکید بر برگزاری این کنگره در سطح کیفی بسیار خوب در بیمارستان رضوی گفت: بی‌تردید همکاری مشترک آستان قدس رضوی از طریق بیمارستان رضوی با دانشگاه علوم پزشکی مشهد به منظور برگزاری چنین رویدادهای علمی، نقش اثرگذاری در افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به درمان‌های بیماری‌های کولورکتال و مراکز فعال در این حوزه به‌ویژه در خراسان رضوی دارد.  
دکتر عزیزی تصریح کرد: در این میان، رسانه‌ها وظیفه اطلاع‌رسانی درست و دقیق به مردم را برعهده دارند تا آن‌ها برای تشخیص و درمان بیماری‌های خود به مراکزی مراجعه کنند که تخصص لازم را در آن حوزه خاص داشته باشند، چراکه عدم این امر ممکن است عوارض جبران‌ناپذیری برای بیماران به دنبال داشته باشد.
استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه گفت: علاوه‌بر عوامل ژنتیکی، دلایل دیگری همچون نوع تغذیه در ابتلای افراد به بیماری‌های کولورکتال نقش دارد. از این‌رو، مردم باید آگاه باشند و نشانه‌های بروز این بیماری‌ها را جدی بگیرند و به‌موقع به پزشک مراجعه کنند. 
وی از خونریزی دستگاه گوارش تحتانی و مشکلات در دفع، به‌عنوان برخی از نشانه‌های بروز بیماری‌های کولورکتال نام برد و خاطرنشان کرد: جدی‌گرفتن این نشانه‌ها در تشخیص زودهنگام بیماری کمک بسیاری می‌کند و پزشک معالج نیز می‌تواند خدمات مفیدی به بیمار خود ارائه دهد.

گفتنی است، چهارمین کنگره بیماری‌های کولورکتال با رویکرد جامع به سرطان‌های کولورکتال به همت بیمارستان فوق تخصصی رضوی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از سوم تا پنجم مرداد سال جاری، در این بیمارستان در مشهدمقدس در حال برگزاری است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

پیوند مردم را با ائمه اطهار(ع) پس از محرم و صفر حفظ کنیم
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت حفظ پیوند با ائمه اطهار(ع) در طول سال گفت: حفظ پیوند با امام حسین(ع) و امام رضا(…

تلویزیون اینترنتی