پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۵-۰۵

ارائه جدیدترین یافته‌های علمی در حوزه مراقبت‌های پرستاری استومی در بیمارستان رضوی

سمینار یک روزه «مراقبت‌های پرستاری در استومی و زخم‌های جراحی کولورکتال» با هدف ارائه جدیدترین یافته‌های علمی در بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی در مشهدمقدس برگزار شد. 

به گزارش آستان نیوز، این رویداد علمی همزمان با برگزاری چهارمین کنگره «بیماری‌های کولورکتال» در بیمارستان رضوی، با حضور جمعی از پرستاران کشور و ارائه بیش از 10 سخنرانی تخصصی در حوزه مراقبت‌های پرستاری در استومی، پنجشنبه، چهارم مرداد 1403، در سالن مدرسه قلب این بیمارستان برپا شد که امتیاز بازآموزی برای پرستاران نیز به همراه داشت.
علاوه‌بر سخنرانی جمعی از پرستاران در مقاطع کارشناسی و دکتری، دکتر عباس عبداللهی و دکتر ابوالفضل قهرمانی، دو متخصص جراحی عمومی و فلوشیپ کولورکتال و همچنین دکتر فرشاد شیبانی، روانشناس، نیز در این سمینار به ایراد سخن پرداختند.  
محورهای سخنرانی‌های این سمینار شامل موضوعات «بیماری‌هایی که منجر به تعبیه کلستومی و ایلئوستومی می‌شوند»، «تعریف و معرفی انواع استوما»، «مراقبت قبل از جراحی و تعیین محل استوما»، «عوارض زودرس جراحی استومی»، «عوارض دیررس جراحی استومی» و «مراقبت از کلستومی و ایلئوستومی پس از جراحی»، بود.
از دیگر موضوعات سخنرانی‌های سمینار مراقبت‌های پرستاری در استومی نیز می‌توان به عناوین «اصول آموزش به بیمار و خودمراقبتی در بیماران دارای استومی»، «مداخلات پرستاری مؤثر بر ارتقا کیفیت زندگی بیماران دارای استومی» و «حمایت روانی در بیماران دارای استومی»، اشاره کرد. 
«معرفی تجهیزات و وسایل مراقبت از استومی و حمایت‌های بیمه‌ای»، «آموزش کار با تجهیزات مراقبت از استومی»، «بایدها و نبایدهای غذایی در بیماران دارای کلستومی و ایلئوستومی»، «مراقبت از بیماران مبتلا فیستول روده پوستی» و «مدیریت عوارض پوستی استوما»، بخشی دیگر از موضوعاتی است که در این سمینار مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

گفتنی است، چهارمین کنگره بیماری‌های کولورکتال به همت بیمارستان فوق تخصصی رضوی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از سوم تا پنجم مرداد سال جاری، در این بیمارستان در مشهدمقدس در حال برگزاری است که این سمینار، از جمله برنامه‌های جانبی کنگره برای گروه هدف پرستاری بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

پیوند مردم را با ائمه اطهار(ع) پس از محرم و صفر حفظ کنیم
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت حفظ پیوند با ائمه اطهار(ع) در طول سال گفت: حفظ پیوند با امام حسین(ع) و امام رضا(…

تلویزیون اینترنتی