پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۵-۰۵

پایان‌کار چهارمین کنگره «بیماری‌های کولورکتال» در بیمارستان رضوی 

چهارمین کنگره «بیماری‌های کولورکتال» در بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی مشهد، با ارائه نوآوری‌های علم پزشکی و رویکرد جامع به سرطان‌های کولورکتال، در مدت سه روز ،به کار خود پایان داد. 

به گزارش آستان نیوز، این کنگره به همت بیمارستان رضوی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با حضور حدود 300 شرکت‌کننده از جمله ، نزدیک به ۷۰ سخنران و مهمان ویژه از سراسر کشور به‌ویژه از شهرهای مشهد، تهران، شیراز و ساری، از سوم تا پنجم مرداد 1403، در این بیمارستانِ وابسته به آستان قدس رضوی،  برگزار شد. 
روز نخست این کنگره به انجام دو عمل جراحی با حضور استادان برجسته کشور در اتاق عمل بیمارستان رضوی و پخش همزمان و زنده آن در سالن همایش‌های بیمارستان و همچنین بستر مجازی، اختصاص داشت. 
هم زمان با انجام این عمل‌های جراحی، دو پنل تخصصی با محوریت تازه‌های جراحی «سرطان رکتوم(راست روده)» و «سرطان کولون(روده بزرگ)» نیز در این بیمارستان برپا شد و حاضران به بحث و گفت‌وگو پرداختند. 
همچنین پنل دیگری با محوریت چالش‌های جراحی رکتوم، بعدازظهر چهارشنبه، سوم مرداد سال جاری در این کنگره برگزار شد. 
دو روز بعدی کنگره نیز پس از برگزاری افتتاحیه رسمی آن در صبح پنجشنبه چهارم مردادماه، با ارائه سخنرانی‌های مجزا و همچنین ۶ پنل تخصصی با حضور جمعی از استادان و متخصصان در سالن همایش‌های بیمارستان رضوی دنبال شد. 
 

برگزاری 9 پنل در سه روز

در مجموع، در چهارمین کنگره بیماری‌های کولورکتال در مدت سه روز، 9 پنل تخصصی با محوریت موضوعاتی همچون سرطان رکتوم مرحله اول، سرطان رکتوم پیشرفته، سرطان رکتوم متاستاتیک، چالش‌های حفظ اسفنکتر در سرطان رکتوم، سرطان کولون مرحله اول و سرطان کولون متاستاتیک، برگزار شد.  
از دیگر محورهای سخنرانی‌های این کنگره می می‌توان به اپیدمیولوژی سرطان کولورکتال و گزارش مراکز ثبت سرطان‌های کولورکتال، غربالگری و مسائل فامیلی در سرطان‌های کولورکتال، درمان‌های فرد محور در سرطان‌های کولورکتال، تازه‌های جراحی سرطان‌های کولورکتال(گزارش مقالات برتر)، نقش تغذیه در سرطان، تغذیه پس از جراجی کولورکتال و نقش درمان با سلول‌های کشنده طبیعی در درمان سرطان متاستاتیک کولورکتال، اشاره کرد.
سمینار یک روزه «مراقبت‌های پرستاری در استومی و زخم‌های جراحی کولورکتال» نیز به‌عنوان یکی از برنامه‌های جانبی این کنگره برای گروه هدف پرستاری، پنجشنبه، چهارم مردادماه در سالن مدرسه قلب این بیمارستان اجرا شد.
 

معرفی توانمندی‌های بیمارستان در بخش نمایشگاهی 

همچنین در کنار برگزاری چهارمین کنگره بیماری‌های کولورکتال، نمایشگاهی با حضور تعدادی از شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی برپا و نمایندگان این شرکت‌ها به ارائه دستاوردها و معرفی محصولات خود به شرکت‌کنندگان حاضر در کنگره پرداختند. 
در این بخشِ نمایشگاهی، غرفه‌ای نیز به آستان قدس و بیمارستان رضوی اختصاص داشت و این بیمارستان توانمندی‌های خود در واحدها و بخش‌های مختلف نظیر پژوهش، رادیوتراپی، تغذیه، پزشکی هسته‌ای، کلینیک سرطان و همچنین حوزه گردشگری سلامت را در این غرفه،  معرفی کرد.
گفتنی است، با توجه به شیوع بالای بیماری‌های کولورکتال در سال‌های اخیر و نظر به برگزاری سه دوره کنگره بیماری‌های کولورکتال در سال‌های گذشته و نیز با توجه به رسالت بیمارستان رضوی در زمینه ارتقاء دانش پزشکی و تأثیر آن بر سلامت جامعه، چهارمین دوره کنگره بیماری‌های کولورکتال در مشهدمقدس برگزار شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی