پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

معاون نگهداری و بهره‌برداری سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی خبر داد؛
۱۴۰۳-۰۵-۰۶

اجرای برنامه های مدیریت مصرف برق در حرم مطهر رضوی  

باتوجه‌به افزایش دما و پایداری هوای گرم در روزهای اخیر، سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی راهکارهایی برای مدیریت مصرف برق در دستور کار قرارداد.

 به گزارش آستان نیوز، بهروز برقی معاون نگهداری و بهره‌برداری سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی دراین‌رابطه گفت: باتوجه‌به افزایش دما و پایداری هوای گرم در چند روز آینده، با دستور تولیت آستان قدس رضوی برای مدیریت و کاهش مصرف برق در حرم مطهر رضوی راهکارهایی ارائه شد که از شب گذشته در سطح اماکن متبرکه و حریم حرم، در دستور کار قرار گرفته است. 
وی ادامه داد: در همین راستا حدود نیمی از پروژکتورها در پارکینگ‌ها و یک ‌سوم روشنایی زیرگذر خاموش و پروژکتورهای صحن‌ها ۱۰ دقیقه قبل از غروب به‌جای نیم ساعت قبل از غروب روشن شدند.
برقی افزود: همچنین برج‌های نوری صحن امام حسن مجتبی(ع) خاموش شدند و برج‌های میانی صحن‌های غدیر و کوثر باتوجه‌به تاریکی میان صحن، کاهش نور داشتند.
معاون نگهداری و بهره‌برداری سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی، خاموشی نیمی از پروژکتورهای زیر بازوهای جانبی و پروژکتورهای بالای گیت‌ها در ورودی‌های بست شیرازی و خاموشی نیمی از پروژکتورهای ورودی باب الجواد (ع) را از دیگر راهکارهای مدیریت مصرف برق در فضای بیرونی حرم مطهر رضوی، ذکر کرد.
وی تصریح کرد: خاموشی پروژکتورهای نورپردازی تمامی  باغچه‌ها و فضای سبز بست‌های شیخ طوسی، حر عاملی، صحن پیامبر اعظم (ص)، فضای سبز حدفاصل بست طوسی تا باغ رضوان و پیوندگاهی غدیر و مقابل پارکینگ سرای ایران و پارکینگ سرای ایران نیز،  در دستور کار قرار گرفت.
برقی در پایان گفت: همچنین کاهش نور گلدسته‌های ایوان‌های ولیعصر (عج)، باب الهادی (ع) و باب الکاظم (ع) با خاموشی حدود نیمی از پروژکتورها و کاهش نور گنبد مسجد گوهرشاد با درنظرگرفتن ایجاد سایه کم و کاهش نور گنبد مقبره طبرسی با خاموشی نیمی از پروژکتورها برای مدیریت مصرف برق، لازم و ضروری بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

پیوند مردم را با ائمه اطهار(ع) پس از محرم و صفر حفظ کنیم
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت حفظ پیوند با ائمه اطهار(ع) در طول سال گفت: حفظ پیوند با امام حسین(ع) و امام رضا(…

تلویزیون اینترنتی