پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی رضوی اعلام کرد؛
۱۴۰۳-۰۵-۰۶

تولید سه محصول جدید غذایی رضوی در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی

مصاحبه/ شرکت صنایع غذایی رضوی در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود، سه محصول غذایی جدید را تولید کرده تا علاوه بر عرضه محصولات سلامت‌محور و رژیمی، به سهم خود نقشی در تأمین نیاز بیماران مبتلا به سلیاک و دیابت نیز، داشته باشد.

به گزارش آستان نیوز، این سه محصول شامل نان بدون گلوتن، بیسکویت بدون شکر و بیسکویت جوی دوسر است که باتوجه‌به استراتژی شرکت صنایع غذایی رضوی مبنی بر تولید محصولات فراسودمند و پس از بررسی و تحقیقات بازار، توسط واحد تحقیق و توسعه تولید شده است.
 در گفت‌وگو با مجتبی هادیان مدیرعامل شرکت صنایع غذایی رضوی به جزئیات بیشتری از تولید این محصولات و مزایای آن پرداخته‌ایم.
 

یکی از محصولات جدید صنایع غذایی رضوی، ویژه بیماران سلیاکی است، لطفاً در این خصوص توضیح دهید؟

نان بدون گلوتن، محصولی بدون آرد گندم بوده که برای مصرف افراد مبتلا به سلیاک مناسب است. سلیاک، یک بیماری گوارشی - وراثتی است که افراد مبتلا به آن، به پروتئین‌های موجود در گندم (گلوتن)، جو و چاودار حساسیت دارند؛ به این صورت که در زمان مصرف گلوتن، سیستم ایمنی بدن فعال شده و به سلول‌های روده حمله می‌کند، از همین رو این عارضه سبب ایجاد مشکلات گوارشی شدید، تخریب دیواره روده و سوء جذب مواد مغذی در افراد مبتلا به سلیاک می‌شود، این محصول فاقد آرد جو، گندم و چاودار است و در آن از آرد سایر غلات و حبوبات برای تولید آن استفاده می‌شود.
 

 چه نوع نان‌های بدون گلوتنی قرار است در این شرکت تولید و عرضه شود؟

تکنولوژی تولید این محصولات باتوجه‌به خواص منحصربه‌فرد گلوتن در ایجاد بافت در نان پیچیدگی‌های خاص خود را دارد، برای شروع، تولید سه مدل نان لواش، بربری و شیرمال بدون گلوتن در دستور کار قرار دارد و فضایی جدا برای تولید این محصولات در نظر گرفته شده است و با تولید سه نوع نان ذکرشده توسط شرکت صنایع غذایی رضوی، تا حد زیادی نیاز بیماران شرق کشور تأمین خواهد شد که مصرف این نوع نان‌ها علاوه بر بیماران مبتلا به سلیاک، برای سایر افراد به‌ویژه کودکان نیز به دلیل ارزش غذایی بالای آن توصیه می‌شود.
 

 تولید این محصول سودی هم برای شرکت صنایع غذایی رضوی دارد؟،  و ویژگی‌های دو محصول دیگر تولیدی جدید چیست؟

تولید نان بدون گلوتن سود چندانی برای شرکت نداشته و این مجموعهٔ وابسته به آستان قدس رضوی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود و کمک به رفع نیاز بیماران سلیاکی، تولید نان بدون گلوتن را در دستور کار قرار داده است.
از سویی در خصوص دو محصول تولیدی باید گفت که بیسکویت بدون شکر، محصولی کاملاً بدون شکر افزوده است و از هیچ نوع شیرین‌کننده با اندیس گلایسمی (شاخصی برای اندازه‌گیری میزان افزایش قند خون در اثر مصرف برخی مواد غذایی خاص) بالا در تولید آن استفاده نمی‌شود، این محصول کمتر از ۳ درصد قند دارد و در صورت مصرف کنترل شده توسط بیماران مبتلا به دیابت، میزان قند خون افراد را بالا نمی‌برد، این بیسکویت برای ورزشکاران و افرادی که از رژیم غذایی بدون شکر استفاده می‌کنند نیز مناسب است و  برخلاف برخی از محصولات بدون شکر موجود در بازار که طعم ناخوشایندی دارند، از طعم مناسب و مطلوبی برخوردار و موردپسند مشتریان واقع شده است.
بیسکویت جو دوسر، محصول دیگری است که حاوی ۲۵ درصد جو دوسر پرک بوده و نسبت محصولات مشابه بازار، حاوی درصد بیشتری از جو دوسر پرک می‌باشد،  این محصول از فیبر بالایی برخوردار است و یک میان‌وعده مناسب برای کودکان محسوب می‌شود و به دلیل فیبر بالا، خاصیت سیر‌کنندگی داشته و می‌تواند به‌عنوان محصولی رژیمی در سبد محصولات مصرفی مشتریان، قرار بگیرد.
 

این سه محصول چه زمانی به بازار عرضه می‌شوند؟

بیسکویت جو دوسر و بیسکویت بدون شکر به بازار عرضه شده است، نان بدون گلوتن نیز در مرحله دریافت مجوزهای قانونی و پروانه‌های بهداشتی، ایجاد سالن مناسب تولید، خرید تجهیزات و... قرار دارد و به‌محض دریافت مجوزهای لازم و انجام اقدامات مرتبط، به‌صورت انبوه به بازار عرضه و در اختیار بیماران مبتلا به سلیاک قرار می‌گیرد.
 

چرا این محصولات جدید  را برای تولید و افزودن به سبد محصولات شرکت انتخاب کردید؟

با توجه به اعلام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت مبنی بر این‌که در ایران 10 درصد از افراد هستند که احتمال ابتلا به بیماری سلیاک در آن‌ها وجود دارد، شرکت صنایع غذایی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود به این حوزه ورود پیدا کرده ، ضمن این‌که درخواست تولید محصولات برای بیماران خاص مانند مبتلایان به سلیاک، از سوی انجمن سلیاک و مشتریان مطرح شده بود،  در عین حال تولید محصولات فراسودمند، یکی از استراتژی‌های اصلی واحد تحقیق و توسعه شرکت به شمار می‌رود. 
بیسکوییت بدون شکر و بیسکوییت جو دوسر هم محصولاتی هستند که از سوی مشتریان عام درخواست داشته و نیاز به تولید آن‌ها، توسط واحد تحقیقات بازار به واحد تحقیق و توسعه اعلام شده بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی