پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

توسط شرکت صنایع معادن و عمران رضوی محقق شد
۱۴۰۳-۰۵-۰۹

 پایان عملیات اجرایی پروژه مسیر و تقاطع غیرهمسطح قمر بنی‌هاشم (ع)

 مدیرعامل شرکت صنایع معادن و عمران رضوی از پایان عملیات اجرایی پروژه مسیر و تقاطع غیرهمسطح قمر بنی‌هاشم (ع) توسط این شرکت خبر داد و گفت: این پروژه مراحل پایانی تحویل به کارفرمای پروژه که شهرداری مشهد است را، سپری می‌کند.

دکتر مهدی قربانی در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: این پروژه در قالب دو قرارداد اجرا شده که یکی امتداد مسیر مصلی شرقی به طول حدود ۶.۵ کیلومتر است که از میدان مصلی آغاز و به بلوار حر منتهی می‌شود و دیگری هم مربوط به احداث روگذر مسیر خط راه‌آهن مشهد - تهران و دو دوربرگردان در طرفین پل بوده است.
وی ادامه داد: این پروژه‌ها از ابتدای سال ۱۴۰۰ با دو قرارداد با اعتبار حدود ۱۳۰۰ میلیارد ریال آغاز شد و باتوجه‌به تعدیل قیمت‌ها و افزایش حجم پروژه‌ها، با حدود ۲۵۰۰ میلیارد ریال، اکنون به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری است.


 روان‌سازی ترافیک تا کنترل حاشیه‌نشینی
 وی درباره مزیت‌های طرح احداث این پروژه گفت: اجرای مسیر و تقاطع غیرهمسطح قمر بنی‌هاشم (ع)، علاوه بر تسهیل دسترسی مسافران و زائران شهرک شهید رجایی و باهنر به بلوار مصلی و حرم مطهر رضوی، باعث روان‌سازی و کاهش ترافیک آن منطقه خواهد شد.
قربانی ادامه داد: بهره‌برداری از پروژه یادشده می‌تواند به بازسازی بافت فرسوده، کنترل حاشیه‌نشینی منطقه و گسترش شهر مشهد به سمت شرق که از اهداف شهرسازی است، کمک بزرگی کند.
 این مسئول درباره اشتغال‌زایی صورت‌گرفته در مدت انجام این پروژه تصریح کرد: در این مدت، زمینه اشتغال میانگین ۸۰ نفر به طور مستقیم و حدود ۱۰۰ نفر به طور غیرمستقیم فراهم شد.
 قربانی در مورد دشواری‌های اجرای این پروژه هم اظهار کرد: در حال بهره‌برداری بودن مسیر راه‌آهن در مدت انجام پروژه، یکی از این مشکلات بود که باید ابتدا مسیرهای راه‌آهن اصلی و برگشت ریل انجام شود، سپس سایر بخش‌ها اجرا می‌شد.
وی در پایان گفت: واقع‌شدن تقاطع در محل برق فشارقوی، بر دشواری اجرا افزوده بود و عدم پرداخت به‌موقع قرارداد، عملیات اجرای پروژه را با محدودیت‌هایی مواجه کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی