پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۵-۱۰

مراسم بزرگداشت پنجِ پنج در حسینیه امام رضا(ع) اراک برگزار شد

در مراسم بزرگداشت شهدای پنجم مرداد اراک، خادمیاران رضوی آیین بزرگداشت شهدای روز مقاومت و ایثار را در حسینیه امام رضا(ع) برگزار کردند.

به گزارش آستان نیوز از مرکزی، خادمیاران و یاوران رضوی همزمان با چهارشنبه‌های امام رضایی و در آستانه روز مقاومت و ایثار اراک و به همت کانون ایثار و شهادت، مراسم بزرگداشت مقام شامخ شهدای عملیات رمضان و مرصاد و بمباران کارخانجات اراک را در حسینیه امام رضا (ع) برپا کردند.

در این مراسم به رسم چهارشنبه‌های امام رضایی ابتدا خادمیاران و یاوران رضوی در کرسی تلاوت رضوی شرکت کرده و سپس به قرائت صلوات خاصه حضرت رضا(ع) و قرائت زیارت پرفیض عاشورا پرداختند.

سپس دکتر مشایخی از مجاهدت‌ها و رشادت‌های شهدای این عملیات‌ها و از بمباران کارخانجات اراک روایتگری کرد و یکی از افراد حاضر در زمان بمباران کارخانه آذراب اراک به خاطره گویی پرداخت.

همچنین حاضرین از مدیحه‌سرایی مداحان اهل بیت(ع) در ذکر مصیبت شهدای کربلا فیض بردند و توزیع تصاویر شهدا به یاد ۷۲ شهید عملیات رمضان، زینت بخش مراسم بود.

گفتنی است، پنجِ پنج به دلیل روزهای حماسه و اقتدار مردم شهر اراک در عملیات‌های رمضان، بمباران کارخانجات اراک و عملیات مرصاد به ترتیب در روزهای پـنجِ پنـجِ سـال ۱۳۶۱، پـنجِ پنـجِ سـال۱۳۶۵ و پـنجِ پنـجِ سـال ۱۳۶۷، روز ایثار و مقاومت اراک نامگذاری شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی