پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

روایت مدال‌آوران مشهدی از لحظات سخت حضور در المپیادهای جهانی؛ 
۱۴۰۳-۰۵-۱۳

 موفقیت ما در المپیاد جهانی به لطف امام رضا (ع) حاصل شد

 گزارش/ با «سپهر چاچی» دارنده مدال نقره المپیاد جهانی زیست‌شناسی ۲۰۲۴ قزاقستان و «امیرحسین محمدزاده» دارنده مدال نقره المپیاد جهانی ریاضی ۲۰۲۴ انگلیس که صحبت می‌کنیم، هر دو وجود امام رضا (ع) را آرامش‌بخش و پشتیبان همیشگی خود می‌دانند.

به گزارش آستان نیوز، وقتی مشکل یا نگرانی داری برای رفع آن به محضر امام رئوف مشرف می‌شوی تا هم آرامشی بگیری هم با او درد دل کنی، جایی که تا چشمت به ضریحش می‌افتد، اشک در چشمانت جاری می‌شود.
اینها توصیف یک‌لحظه حضور در حرم امام مهربانی‌هاست، هرکسی خواسته‌ای دارد، یکی می‌خواهد ازدواج کند، دیگری گره‌ای در شغلش افتاده، برخی هم مانند دو دانش‌آموز مشهدی مدال‌آور در المپیادهای جهانی از امام هشتم می‌خواهند تا به آنها در آزمون سخت المپیادهای جهانی کمک کند و این تازه آغاز ماجرا است.
امیرحسین محمدزاده دارنده مدال نقره المپیاد جهانی ریاضی ۲۰۲۴ انگلیس و «سپهر چاچی» دارنده مدال نقره المپیاد جهانی زیست‌شناسی ۲۰۲۴ قزاقستان، دو دانش‌آموز مشهدی هستند که پس از کسب موفقیت، تولیت آستان قدس رضوی در تماس تلفنی حال آنها را جویا شد و کسب موفقیت آنها را تبریک گفت. سراغ این دو دانش‌آموز مدال‌آور رفتیم و با آن‌ها گفت‌وگویی انجام دادیم .

 
 امام رضا (ع) تسکین قلب همه ماست
 سپهر چاچی که در المپیاد جهانی زیست مدال کسب کرده، می‌گوید: امام هشتم (ع) تسکین قلبی برای همه زائران و مجاوران است، ما مشهدی‌ها وقتی دل‌نگرانی از نتیجه یک مسئله داریم به حرم می‌رویم و با درددل‌کردن با امام هشتم (ع)، آرامش می‌یابیم.
 این دانش‌آموز مدال‌آور شرط رسیدن به هدف و کسب موفقیت را برخورداری از اطمینان خاطر و اعتمادبه‌نفس می‌داند و بیان می‌کند: خوبی شرکت در المپیاد این است که دیدگاه انسان نسبت به محیط پیرامونی خود تغییر می‌کند و متفاوت می‌شود.
چاچی اضافه می‌کند: علاقه‌مند شدن به انجام تحقیقات علمی نکته مثبت دیگر شرکت در این آزمون است، همین موضوع باعث شده تصمیم بگیرم در کنار تحصیل در رشته پزشکی، تحقیقاتی در ارتباط با این رشته و تکنولوژی‌های نوین، انجام دهم.
وی با ابراز خرسندی نسبت به گفت‌وگو با تولیت آستان قدس رضوی، ادامه می‌دهد: ایشان درباره مراحلی که برای شرکت در المپیاد طی کردم پرسیدند و برایم آرزوی موفقیت داشتند.


 درخواست از امام رئوف برای موفقیت در المپیاد جهانی

 امیرحسین محمدزاده هم می‌گوید: هر موفقیتی که تاکنون به آن دست یافتم به لطف پشتیبانی امام هشتم بوده است.وی ادامه می‌دهد: هر زمان که به حرم مطهر رضوی رفته‌ام، با امام رئوف درد دل کرده‌ام، حتی قبل از شرکت در المپیاد جهانی ریاضی به حرم مطهر رفتم و از خدا و امام رضا (ع) خواستم به من در این آزمون سخت، کمک کنند. محمدزاده ۵ سالی تلاش کرد تا توانست امسال مدال المپیاد جهانی را، کسب کند.
وی در خصوص جزئیات مراحل شرکت در المپیاد جهانی بیان می‌کند: در ابتدا باید مدال طلای کشوری را کسب کنیم تا در کلاس‌های آموزشی شرکت کنیم، لازمه کسب مدال طلای کشوری، برنامه‌ریزی و مطالعه درست است.
 این دانش‌آموز مدال‌آور به این نکته تأکید دارد که ۱۸۰ کشور جهان در المپیاد جهانی ریاضی شرکت کردند و این آزمون از معتبرترین المپیادهای جهانی است.
وی در خصوص صحبت با حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی، بیان می‌کند: ایشان پس از تبریک کسب این موفقیت در خصوص جزئیات المپیاد پرسیدند و برایم، آرزوی استمرار این موفقیت را داشتند.

 گزارشگر: مهدیه قمری

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی