پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به مناسبت هفته جهانی شیر مادر انجام می‌شود
۱۴۰۳-۰۵-۱۴

 ارائه خدمات متنوع رایگان به مادران در کلینیک «مشاوره شیردهی» بیمارستان رضوی

 بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی با برخورداری از کلینیک «مشاوره شیردهی»، خدمات متنوع رایگانی را به مادران دارای فرزند شیرخوار، ارائه می‌کند.

به گزارش آستان نیوز، بیمارستان رضوی به‌عنوان بیمارستان «دوستدار مادر و کودک»، در راستای سیاست‌های خود و اجرایی‌شدن شعار هفته جهانی شیر مادر (۱۰ تا ۱۶ مرداد ۱۴۰۳) با عنوان «حمایت همه‌جانبه ترویج تغذیه با ﺷﯿﺮ مادر»، ضمن ارائه خدمات متنوع در طول سال به خانواده‌ها با رویکرد اشاعه تغذیه با شیر مادر، برنامه‌های گوناگونی را به این مناسبت در دست اجرا دارد.
برنامه‌های هفته جهانی شیر مادر در سال جاری، باتوجه‌به تأکید دکتر محسن محور، مدیرعامل بیمارستان رضوی، با همکاری واحد آموزش و ارتقای سلامت و کمیته شیر مادر بیمارستان، در حال انجام است.
از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی تغذیه با شیر مادر با حضور مدیرعامل بیمارستان، اهدای یادبود به مادران در بخش‌های جراحی زنان و مراقبت‌های ویژه نوزادان (NICU) و همچنین مشاوره، ترویج تغذیه با شیر مادر و ارتقای سطح آگاهی مادران دراین‌خصوص و ارائه آموزش به پدران به‌عنوان حامی مادران شیرده، اشاره کرد.
همچنین، هم‌زمان با اجرای طرح «پنج‌شنبه‌های سلامت» بیمارستان رضوی و اعزام گروه جهادی آن به روستای «بقمچ» در شهرستان چناران، علاوه بر ارائه آموزش‌های مرتبط با این هفته، بسته کمک معیشتی به مادران شیرده در این روستا که دارای فرزند زیر دو سال هستند، اهدا شد، بیمارستان رضوی همچنین به این مناسبت، اجرای برنامه‌هایی را به‌منظور آموزش کارکنان و تقدیر از نیروهای فعال خود در این حوزه، در دستور کار دارد.
 

 خدمات کلینیک مشاوره شیردهی
 کلینیک مشاوره شیردهی بیمارستان رضوی از سال ۱۴۰۰، با برخورداری از تمام تجهیزات استاندارد و نیز حضور مشاوران مجرب، در مجاورت بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان و بخش جراحی زنان، در طبقه دوم ساختمان شماره یک بیمارستان رضوی، در حال فعالیت است.
خدمات مشاوره شیردهی، مشاوره مشکلات مادران و استفاده از شیردوش در این کلینیک به عموم مادران؛ چه مادرانی که فرزند خود را در این بیمارستان به دنیا آورده باشند و چه مادرانی که از سایر بیمارستان‌ها مراجعه کنند، به‌صورت رایگان ارائه می‌شود.
همچنین کارشناسان این کلینیک با اجرای ۱۰ گام ترویج تغذیه با شیر مادر برای تمامی بانوان بارداری که این بیمارستان را برای تولد نوزاد خود انتخاب کنند، فرهنگ تغذیه نوزاد با شیر مادر را تسهیل، ترویج و نهادینه کرده و مراقبت پس از ترخیص را با پیگیری فعال و ارائه خدمات حمایتی مربوطه، استمرار می‌بخشند.
در این راستا، اقداماتی همچون برگزاری کلاس آموزشی برای مادران باردار، نمایش فیلم آموزشی و ارائه بروشورهای مربوطه درباره اهمیت و مزایای تغذیه نوزادان با شیر مادر، استمرار هم‌اتاقی مادر و نوزاد و ادامه آموزش‌های شیردهی، فراهم‌کردن شرایط هم‌آغوشی مادر و نوزاد و شیردهی مادر به نوزاد در ساعات اولیه پس از تولد در بلوک زایمان یا اتاق عمل و همچنین ارزیابی مستمر آموزش‌ها و رفع موارد عدم انطباق، در بیمارستان رضوی انجام می‌شود.
در حال حاضر نیز ماهانه به طور میانگین ۴۰ تا ۵۰ مادر به کلینیک مشاوره شیردهی بیمارستان مراجعه می‌کنند و از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند. این کلینیک همه‌روزه به جز روزهای تعطیل، از ساعت ۸ تا ۱۳، آماده ارائه خدمات به مادران است


 همکاری بیمارستان رضوی با بانک شیر مشهد

 بیمارستان رضوی با بانک شیر مادرِ مشهد در بیمارستان تخصصی زنان و زایمان «ام‌البنین» نیز همکاری دارد، به‌این‌ترتیب، مادران شیرده که تمایل به اهدای شیر دارند در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان یا کلینیک مشاوره شیردهی بیمارستان شناسایی شده و شیر آن‌ها جمع‌آوری و این شیر تحت شرایط استاندارد به بانک شیر مادر بیمارستان ام‌البنین (س) منتقل می‌شود.
علاوه‌برآن موارد، بیمارستان رضوی با ایجاد امکان بهره‌مندی از دوره کامل مرخصی زایمان و شیردهی و تأمین امنیت شغلی مادران شاغل در بیمارستان، امکانات نگهداری کودک شیرخوار آن‌ها را در محیط امن مهدکودک خود، فراهم کرده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی