پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۵-۱۵

برگزاری دوره آموزشی تخصصی «پدافند سایبری» ویژه کارکنان بنیاد بهره‌وری موقوفات

دوره آموزشی تخصصی «پدافند سایبری» ویژه کارکنان شاغل در حوزه‌های فناوری اطلاعات، مدیریت بحران و پدافند غیرعاملِ شرکت‌ها و مؤسسات زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی، برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، در این دوره که در سالن اجتماعات بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی، با حضور 40 نفر از کارکنان شاغل در شرکت‌ها و موسسات زیرمجموعه این بنیاد برگزار شد، مدرسانی از شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات رضوی، مطالب مورد نظر را در سه سطح ارائه کردند.

در سرفصل نخست، آموزش موضوعاتی همچون آشنایی با تعاریف و مفهوم فضای سایبر، مفاهیم جدید در این حوزه، متدولوژی پدافند سایبری، چرخه پدافند و خدمات سایبری، حملات و آسیب‌پذیری سایبری، ملاحظات امنیتی و راهکارهای پدافندی در دستور کار قرار گرفت.

در سرفصل دوم نیز مواردی از قبیل شناخت زیرساخت‌های سایبری و انواع آن، آشنایی با انواع آسیب‌پذیری، شناخت تهدید و حمله سایبری، انواع الگوها و مدل‌های امنیت سایبری، شناخت امنیت و راهکارهای پدافندی در فضای سایبر، آشنایی با روش‌های دفاع سایبری و استفاده از ابزارهای پرکاربرد، آموزش داده شد.

سرفصل سوم نیز به آموزش نکاتی درباره شناخت و درک حمله سایبری، جنگ سایبری، تشخیص ضعف‌ها و آسیب‌پذیری‌های مربوط به این حوزه، شناخت و تشخیص تهدیدها و روش‌های نفوذ در فضای سایبر، اصول و مبانی دفاع سایبری، شناخت حریفان و رقبا در این فضا، شرایط و الزامات نبرد سایبری، تحلیل بدافزارها و روش‌های مقابله، اختصاص داشت.

گفتنی است، این دوره برای کارکنان شاغل در حوزه فناوری اطلاعات تا سطح ۳ و برای کارکنان شاغل در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل تا سطح ۲ برگزار شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی