پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۵-۱۶

دوره آموزشی «رژیم‌های رایج مدیریت وزن» در بیمارستان رضوی برگزار شد

دوره آموزشی «رژیم‌های رایج مدیریت وزن» با حضور جمعی از کارشناسان تغذیه در بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی مشهد برگزار شد. 

به گزارش آستان نیوز، این دوره آموزشی با همکاری بیمارستان رضوی و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور دکتر عطیه مهدی‌زاده حکاک، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و همچنین ۶۰ کارشناس تغذیه از بیمارستان‌های دولتی، خیریه و خصوصی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در سالن مدرسه قلب بیمارستان برپا شد. 
در این دوره، شرکت‌کنندگان با اصول مواجهه با بیمار و گام‌های درمان چاقی آشنا شدند و دستورالعمل‌های جدید در مدیریت وزن‌ را مرور کردند.
دکتر مهدی‌زاده حکاک درخصوص اجزای تشکیل‌دهنده وزن بدن، تأثیر میزان متابولیسم پایه و فعالیت‌های اختیاری بر وزن بدن و فرضیه نقطه تنظیم، عوامل تنظیمی مؤثر در غذا خوردن و مدیریت وزن و دلایل اضافه وزن و چاقی، در این دوره به ایراد سخن پرداخت. 
در این دوره آموزشی همچنین سرفصل‌های دیگری از قبیل انواع رژیم‌های کاهش وزن و روش‌های رایج، درمان دارویی در کنترل وزن، انواع جراحی‌های چاقی، مدیریت تغذیه‌ای در کاهش وزن ناخواسته و مدیریت و ارزیابی‌های تغذیه‌ای و بررسی‌های بیوشیمیایی در اختلالات مربوط به مصرف غذا، مطرح شد. 
لازم به ذکر است، هرساله نشست‌ها، کارگاه‌ها و همایش‌های متعدد علمی - تخصصی در رشته‌های مختلف پزشکی در بیمارستان رضوی اجرا می‌شود. در این میان، با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان این بیمارستان وابسته به آستان قدس رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال گذشته، شاهد برگزاری برنامه‌های آموزشی گسترده‌تری در بیمارستان هستیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی