پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۵-۱۸

آغاز همکاری های آستان قدس رضوی و آستان مقدس علوی در زمینه‌های علمی و پژوهشی 

به میزبانی معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، مجمع علمی آستان مقدس علوی به حرم مطهر رضوی مشرف شدند و همکاری‌های علمی این عتبه مقدس با کتابخانه و بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در دستور کار قرار گرفت.


به گزارش آستان‌نیوز، در این جلسه مقرر شد تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و بنیاد پژوهش‌های اسلامی با مرکز مخطوطات آستان مقدس علوی منقعد شود.
این تفاهم‌نامه به‌ منظور استفاده بهینه‌ و بهره‌گیري از ظرفیت‌‌ها، امکانات و خدمات علمی‌ در رشد و توسعه‌ بیشتر عتبه‌ مقدسه‌ علوی‌ و کتابخانه آستان قدس رضوي ، تنظیم شده است.
 آماده‌سازي زمینه‌هاي مناسب‌ جهت‌ همکاري و تبادل اطلاعات و تجربیات در زمینه‌‌هاي خدمات کتابداري، برگزاري دوره‌هاي آموزشی‌ و کارگاه‌هاي عملی‌، برگزاري نمایشگاه‌ها، جلسات وکنفرانس‌‌هاي مشترك،اعزام کارشناسان و مشاوران متخصص‌ و فهرست‌‌نویس‌ و تبادل منابع‌ دیجیتالی‌ (کتب‌ خطی‌، چاپ سنگی‌، چاپی‌، پایان نامه‌ها و نشریات) و ترمیم‌ آثار باستانی‌ طرفین‌ و...برخی از مفاد و بندهای این تفاهم‌نامه است که معاونت امور بین الملل آستان قدس رضوی وظیفه پیگیری این تفاهم‌نامه را بر عهده دارد.
گفتنی است، درآخر این‌جلسه ،مجموعه ۱۵ جلدی کتاب قراضة النضير و خلاصة التفسير نوشته شیخ ابراهیم کفعمی توسط آستان مقدس علوی به کتابخانه آستان قدس رضوی اهداء شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی