پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

با مشارکت شرکت مسکن و عمران قدس رضوی؛
۱۴۰۳-۰۵-۱۸

نخستین همایش منطقه‌ای «مدیریت پروژه‌های ساخت در صنعت حمل‌ونقل» برگزار شد

نخستین همایش منطقه‌ای مدیریت پروژه‌های ساخت در صنعت حمل‌ونقل با مشارکت شرکت مسکن و عمران قدس رضوی و با حضور 150 نفر از مهندسان، کارفرمایان، مشاوران وپیمانکاران، روز گذشته در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، در این همایش، سعید عبدی مدیرعامل شرکت مسکن و عمران قدس رضوی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در ساخت آزادراه مشهد-چناران اظهار کرد: سال ۱۳۹۶ عملیات اجرایی این آزادراه آغاز شد و از سال ۱۳۹۸ با توجه به تاکید تولیت وقت آستان قدس رضوی، مقرر شد با سرعت قابل توجهی اجرا شود.
وی ادامه داد: بدین ترتیب، با حضور شرکت مسکن و عمران قدس رضوی و پیمانکاران کشوری، برنامه اجرایی این پروژه فعال شد.
 

33 درصد پیشرفت فیزیکی آزادراه مشهد - چناران

مدیرعامل شرکت مسکن و عمران قدس رضوی با اشاره به تعهد کامل آستان قدس رضوی در خصوص آورده ریالی برای ساخت این پروژه خاطرنشان کرد: درحال حاضر پروژه آزادراه مشهد-چناران حدود 33 درصد پیشرفت دارد.
وی گفت: متاسفانه به علت مشکلات بودجه‌ای دولت، این پروژه با چالش‌هایی روبرو شده اما با رایزنی‌هایی که از سوی مدیران بنیاد بهره‌وری موقوفات و آستان قدس رضوی در جریان است، امیدواریم مشکلات جاری برطرف شود.
عبدی با اشاره به نقش مهم آزادراه مشهد- چناران-‌قوچان در تفکیک ترافیک برون شهری و حومه‌ی شهر مشهد، خاطرنشان کرد: درحال‌حاضر این پروژه به‌عنوان یکی از پرترددترین راه‌های کشور، توسط شرکت عمران آستان قدس رضوی در دو فاز درحال ساخت است که فاز اول بسیار حیاتی است.
وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با اتمام کار آن، بتوانیم ترافیک تردد مجاوران و به ویژه زائرانی که از سمت استان‌های شمالی به مشهد مشرف می‌شوند را هدایت و زمینه زیارت آسان را ، فراهم کنیم.
عبدی تصریح کرد: با وجود شرایط سخت مالی، آستان قدس رضوی با ظرفیت شرکت مسکن و عمران پای کار است و تلاش می‌کند این بزرگ‌ترین پروژه ملی استانی را به سرانجام برساند.
 

پیشرفت 36 درصدی پروژه محور مشهد-سرخس

در ادامه این همایش معاون فنی مهندسی شرکت صنایع معادن و عمران رضوی نیز گفت: این شرکت متشکل از سه مجموعه شامل موسسه عمران و توسعه رضوی و نیز شرکت‌های بتن‌وماشین قدس رضوی و معادن قدس رضوی است که در سال 1401 با نظر قائم مقام وقت، با رویکرد اقتصادی تشکیل شد.
فردین حیدر رضایی در خصوص تعریض جاده مشهد-سرخس ، گفت: پروژه چهار خط شدن محور مشهد-سرخس یکی از اقدامات در دست اجرای این مجموعه به‌شمار می‌رود که به دنبال هم‌افزایی سه شرکت یادشده صورت گرفت.
وی پیشرفت پروژه چهار خط شدن محور مشهد سرخس را بیش از 36 درصد ارزیابی و گفت: پروژه طبق برنامه بایستی در این بازده زمانی 20 درصد پیشرفت می‌کرد، در حالی که پیشرفتی حدود 16 درصد بیشتر از آنچه پیش‌بینی شده بود را، داشته و به یاری خداوند و امام رضا(ع) زودتر از زمان تعیین شده به اتمام خواهد رسید.
معاون فنی مهندسی شرکت صنایع معادن و عمران رضوی همچنین از استادیوم ورزشی امام رضا(ع)، مجتمع‌های بین راهی امام رضا(ع)، بهره‌برداری از معادن سنگ ساختمانی و فرآوری آن در کارخانجات وابسته و... به‌عنوان برخی از پروژه‌های عمرانی مهم این شرکت برشمرد.
‌در این همایش محمدرضا رئیسی، مدیرعامل سابق شرکت عمران و مسکن قدس رضوی نیز درباره مزایای آزادراه مشهد-چناران-قوچان گفت:  تسهیل سفر زائران، کاهش تصادفات و بهبود کیفیت تردد، از جمله این مزایای این مسیر به شمار می‌رود.
وی تاکید کرد: احداث این آزادراه، اقدامی مهم در توسعه زیربنای حمل‌ونقل در استان محسوب می شود.
گفتنی است، در این همایش، تعدادی از مهندسان، کارفرمایان، مشاوران وپیمانکاران به بررسی موضوعات مختلف از جمله چالش‌ها و فرصت‌های پروژهای حمل‌ونقل شهری، وضعیت راه‌های کشور و افق پیش رو، خط 4 قطار شهری مشهد و... پرداختند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی