پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

توسط سازمان موقوفات ملک آستان قدس رضوی صورت گرفت؛
۱۴۰۳-۰۵-۲۱

 ارتقای خدمات درمانی بیمارستان ثامن‌الائمه (ع) چناران

 سازمان موقوفات ملک آستان قدس رضوی در راستای ارتقای خدمات درمانی در بیمارستان ثامن‌الائمه (ع) چناران، نسبت به خریداری یک دستگاه سی‌تی‌اسکن و احداث ساختمان آن اقدام کرده است که پیش‌بینی می‌شود، در شهریورماه امسال به بهره‌برداری برسد.

به گزارش آستان نیوز، بیمارستان ثامن‌الائمه (ع) چناران، تنها بیمارستان این شهرستان است که در سال ۱۳۷۰ به همت آستان قدس رضوی احداث و ظرفیت درمانی جدیدی برای مردم چناران فراهم شد.
باتوجه‌به بهره‌مندی سالانه حدود ۱۵۰ هزار نفر از مردم شهرستان چناران، مسافران و زائران آقا علی بن موسی‌الرضا (ع) از خدمات درمانی این بیمارستان، سازمان موقوفات ملک، خرید و راه‌اندازی دستگاه سی‌تی‌اسکن را در اولویت خرید تجهیزات پزشکی موردنیاز برای این بیمارستان قرارداد. خرید دستگاه سی‌تی‌اسکن برای بیمارستان چناران و احداث ساختمان آن که از محل عواید موقوفات مرحوم ملک صورت‌گرفته است، باهدف ارتقای کمی و کیفی خدمات درمانی توسط سازمان موقوفات ملک انجام می‌شود.


 ارائه خدمات سی‌تی‌اسکن به تمام بیماران
 سرپرست سازمان موقوفات ملک آستان قدس رضوی گفت: با پیگیری‌های صورت‌گرفته و تأیید گروه بهداشت و درمان بنیاد بهره‌وری موقوفات و دانشگاه علوم پزشکی مشهد، یک دستگاه سی‌تی‌اسکن ۱۶ اسلایس، از محل عواید سازمان خریداری شده است.
 کامران قهرمانلو، اظهار کرد: بیمارستان ثامن‌الائمه (ع) چناران تنها بیمارستان شهرستان است که از محل موقوفات مرحوم حاج حسین آقا ملک احداث شده و قرار است این دستگاه به‌زودی به بهره‌برداری برسد. وی اعتبار اجرای این پروژه را بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با نصب این دستگاه در مرکز درمانی چناران، امکان ارائه خدمات سی‌تی‌اسکن به تمام بیماران منطقه فراهم خواهد شد.
سرپرست سازمان موقوفات ملک ادامه داد: بدین ترتیب نیاز بخش عمده‌ای از بیمارانی که پیش‌ازاین برای تشخیص و درمان به مراکز مجهز به این دستگاه در مشهد و شهرستان‌های مجاور مراجعه می‌کردند، رفع خواهد شد.
وی ادامه داد: پروژه احداث ساختمان سی‌تی‌اسکن در محل ساختمان اصلی بیمارستان ثامن‌الائمه (ع) چناران با نظارت دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می‌شود.


 توسعه خدمات درمانی با بهره‌وری از موقوفات
 بیمارستان ثامن‌الائمه (ع) چناران ۲۳ سال پیش با زیربنای ۴۰۰۰ مترمربع در مساحت ۳ هکتار توسط سازمان موقوفات ملک از محل وقف‌نامه‌های مرحوم ملک احداث شد و به بهره‌برداری رسید و در سال‌های اخیر با احداث بخش‌های دیگر بیمارستان و خرید تجهیزات پزشکی موردنیاز بیماران، گسترش یافت. افتتاح کلینیک تخصصی این بیمارستان در سال ۱۴۰۰ نمونه‌ای از ایجاد ظرفیت درمانی جدید در چناران است که نقش مؤثری هم در کاهش میزان مراجعه بیماران به بیمارستان‌های شهر مشهد داشته است.
قهرمانلو درباره این کلینیک گفت: کلینیک تخصصی بیمارستان ثامن‌الائمه (ع) چناران در ۴ طبقه و مساحت ۲۰۰۰ مترمربع به بهره‌برداری رسید که یکی از ثمرات بهره‌وری از موقوفات است.
وی ادامه داد: طبقه منفی یک این کلینیک تخصصی به فضای آزمایشگاه مرکزی و بانک خون اختصاص دارد.
 در طبقه همکف، اتاق‌های معاینه، داروخانه و نمازخانه ساخته شده و طبقه مثبت یک نیز شامل اتاق‌های مشاوره، معاینه و بخش دندانپزشکی است. در طبقه مثبت دو نیز مربوط به بخش دیالیز با ظرفیت ۱۴ تخت و یک‌تخت ایزوله است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی