پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۵-۲۱

تقدیر از رئیس کتابخانه و موزه وزیری یزد در نخستین جشنواره «کتاب کودک و نوجوان» 

 کتاب «دانشنامه قرآن کریم»، اثر حجت‌الاسلام‌والمسلمین مظفر سالاری، رئیس اداره کتابخانه و موزه وزیری یزد، در نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی «کتاب کودک و نوجوان» در تهران، شایسته تقدیر، شناخته شد.

 به گزارش آستان نیوز، در آیین پایانی نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان که با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اهل هنر و ادب در تالار وحدت در تهران برگزار شده بود، از این نویسنده و پژوهشگر به‌عنوان تنها منتخب بخش کلیات جشنواره، تجلیل شد.
دانشنامه قرآن کریم، دانشنامه الفبایی ویژه نوجوانان است که در ۱۴ جلد تدوین و روانه بازار نشر خواهد شد و تا کنون پنج جلد از آن توسط انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، منتشر شده است.
این مجموعه بزرگ‌ترین دانشنامه‌ای است که تاکنون کار شده و تابه‌حال در این موضوع، اثری با این کیفیت تولید نشده و ازآنجایی‌که مرجع بسیار خوبی برای نوجوانان است، هر مدرسه و کتابخانه‌ای باید آن را داشته باشد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سالاری، متولد ۱۳۴۱ در شهر یزد است. نویسنده روحانی که از کودکی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان فعالیت داشته است.
از جمله آثار این نویسنده می‌توان به کتاب‌های «رؤیای نیمه‌شب»، «دعبل و زلفا»، «مرا با خودت ببر»، «شب صورتی» و...، اشاره کرد. وی در حال حاضر در کتابخانه و موزه وزیری یزد وابسته به سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به اهل علم و پژوهش خدمت می‌کند.
لازم به ذکر است، برای اولین‌بار، جشنواره ملی و بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان با جداشدن از جایزه کتاب سال، در ۳ بخش خردسال، کودک و نوجوان اجرا شد. این جشنواره یک سال در سطح ملی و بین‌المللی و سال دیگر در سطح بین‌المللی برگزار خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی