پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۵-۲۳

بررسی عملکرد کانون‌های خدمت رضوی قم در بازدید مسئولان خادمیاری آستان قدس رضوی

با هدف نظارت و بررسی عملکرد کانون‌های خدمت رضوی قم، احسان مهدوی اشرف رئیس اداره کانون‌های خدمت رضوی و مصطفی یعقوبی رئیس اداره خادمیاری برای بازدید از چند کانون و نشست با اعضای ستاد و دبیران کانون‌های تخصصی به قم سفر کردند.

به گزارش آستان نیوز از قم، حجت الاسلام تکیه‌ای مدیر کانون‌های خدمت رضوی در قم در بازدید مسئولان خادمیاری آستان قدس رضوی از کانون‌های خدمت رضوی قم گفت: یکی از نقاط قوت کانون‌های خدمت رضوی در قم تشکیل ۲۲ کانون تخصصی است که بخش‌های مهمی مانند زنان و خانواده، بهداشت و سلامت، وقف و نذر، زیارت، قرآن، حقوقی و مشاوره ،... را شامل می‌شود و با هم افزایی با کانون‌های محله‌ای فعالیت دارند.

در ادامه احسان مهدوی اشرف رئیس اداره کانون‌های خدمت رضوی در بازدید از کانون باب الحوائج و کانون قرآن گفت: کانون باب الحوائج از کانون‌های بسیار فعال قم است اما به علت اینکه گزارش فعالیت‌های آن در سامانه خادمیاران رضوی ثبت نمی‌شود بازخوردی ندارد، راهکار حفظ این کانون فعال شدن سامانه گزارش دهی عملکردها توسط مسئول کانون است.

وی فعال بودن کانون مهدالرضا برای تربیت نسل قرآنی را مهم دانست و افزود: ضرورت دارد برای تقویت مهد الرضا و جذب بیشتر کودکان، این مکان به عنوان یک واحد خدمت دهنده به مردم این منطقه بیش از پیش معرفی شود.

وی ادامه داد: ما نباید نسبت به هیچ موضوع اجتماعی بی‌تفاوت باشیم. خادمیار امام رضا(ع) کنشگر فعال اجتماعی است که نسبت به هیچ رویدادی بی‌تفاوت نیست و تمام تلاش و تخصص خود را به کار می‌گیرد تا مشمول ولایت امام شود.

مهدوی اشرف همچنین در دیدار با اعضای ستاد خادمیاران رضوی قم گفت: خادمیاران باید با جلب کمک و مسئولیت‌های اجتماعی در این عرصه گام‌های اساسی بردارند و آستان قدس با ایجاد این شبکه به ترویج فرهنگ رضوی با خدمت‌های متنوع کمک می‌کند.

وی از فعالیت مفید کانون‌ها قدردانی کرد و گفت: تاثیرگذاری این کانون‌ها از این جهت است که جوانان بخشی از عمر خود را در راه ترویج فرهنگ رضوی صرف می‎کنند.

در ادامه مصطفی یعقوبی رئیس اداره خادمیاری در دیدار با اعضای دبیرخانه ستاد بر لزوم سرعت بخشیدن به تغییر وضعیت یاور رضوی به خادمیار رضوی تاکید کرد و افزود: افراد علاقمند به خدمت رضوی در فاصله سنی ۱۸ سال به بالا با تخصص‌های مختلف می‌توانند در بخش خادمیاری جذب و به خدمت بپردازند.

وی همچنین در دیدار با مسئولان کانون‌های تخصصی قم گفت: ثبت فعالیت خادمیاران بسیار مهم است و باید دبیران کانون‌ها پیگیر عملکرد اعضا باشند.

وی بر لزوم فعال نگهداشتن سامانه خادمیاران و یاوران رضوی تاکید کرد و گفت: لازم است دبیران کانون‌ها یک خادم را برای بررسی سامانه خادمیاران در نظر بگیرند تا پیگیر ثبت گزارش فعالیت‌های اعضا باشد. گفتنی است در این جلسه دبیران کانون‌های تخصصی به بیان مسائل و مشکلات پرداختند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی