پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

نایب‌رئیس هیئت‌مدیره مؤسسه دانش‌بنیان بذر و نهال رضوی مطرح کرد
۱۴۰۳-۰۵-۲۳

 آزمایشگاه مؤسسه بذر و نهال رضوی مجهزترین آزمایشگاه تخصصی کشور

 نایب‌رئیس هیئت‌مدیره مؤسسه دانش‌بنیان بذر و نهال رضوی، از انجام انواع آزمایش‌های مرتبط با تعیین سلامت و کیفیت بذر و نهال در آزمایشگاه کنترل کیفی این مؤسسه، خبر داد.

دکتر رضا توکل افشاری در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: هم زمان با تأسیس مؤسسه بذر و نهال رضوی، آزمایشگاه کنترل کیفی مؤسسه در مرکز تحقیق و توسعه بذر و نهال رضوی راه‌اندازی شد.

 وی این آزمایشگاه را یکی از تخصصی‌ترین واحدها در کشور به لحاظ امکانات و تجهیزات موجود دانست و گفت: نه‌تنها در شرق، بلکه در سراسر کشور هم آزمایشگاه‌هایی با چنین سطح تجهیزات و تخصصی بودن، بسیار محدود است.
نایب‌رئیس هیئت‌مدیره مؤسسه دانش‌بنیان بذر و نهال رضوی، درباره ویژگی‌ها و برتری‌های آزمایشگاه کنترل کیفی بذر این مجموعه خاطرنشان کرد: برخورداری از امکانات بسیار کامل، تجهیزات به‌روز، موقعیت مکانی و مجاورت با اراضی تحقیقاتی، بخشی از این مزیت‌ها به شمار می‌رود.
وی در پایان گفت: در حال حاضر در این آزمایشگاه به لحاظ دانش صنعت بذر و نهال، امکان انجام تمامی آزمون‌های کنترل کیفی بذر و سلامت گیاهچه، مطابق با استانداردهای بین‌المللی وجود دارد.
توکل افشاری در پاسخ به این سؤال که خدماتی که در این آزمایشگاه ارائه می‌شود، فقط مختص آستان قدس است یا مجموعه‌های خصوصی را هم در بر می‌گیرد؟ گفت: فعالیت‌های آزمایشگاه، صرفاً مختص به نهادهای زیرمجموعه آستان قدس رضوی نیست و در حال حاضر زمینه همکاری و خدمات‌رسانی به دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی ایجاد شده است.
نایب‌رئیس هیئت‌مدیره مؤسسه دانش‌بنیان بذر و نهال رضوی درباره چشم‌انداز در نظر گرفته برای این آزمایشگاه بیان کرد: باتوجه‌به سهولت دسترسی به فضای فیزیکی، امکانات و نیروی انسانی، هدف‌گذاری شده است این آزمایشگاه به بزرگ‌ترین واحد کنترل کیفی بذر و نهال در کشور تبدیل شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی