پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

با موضوع معرفی فعالیت‌های قرآنی آستان قدس رضوی؛ 
۱۴۰۳-۰۵-۲۳

 سومین جلد رواق خدمت منتشر شد

 سومین جلد رواق خدمت با موضوع معرفی فعالیت‌های قرآنی آستان مقدس رضوی منتشر شده است.

به گزارش آستان نیوز، مجله رواق خدمت به همت قرارگاه اطلاع‌رسانی مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی به‌صورت کتاب مجله منتشر می‌شود که هر کدام از این مجلات به‌صورت تخصصی به معرفی یکی از بخش‌ها یا فعالیت‌های آستان قدس رضوی اختصاص دارد.
در دو شماره قبلی این مجله فعالیت‌های آستان قدس رضوی در حوزه کتاب و زنان و خانواده معرفی شده اما در سومین جلد مجله رواق خدمت به معرفی فعالیت‌های قرآنی آستان قدس رضوی اختصاص دارد و در ۲۴۶ صفحه منتشر شده است.

 
 معرفی فعالیت‌های قرآنی آستان قدس رضوی در ۱۵ فصل
 این مجله ۱۵ فصل دارد که سرفصل‌های آن عبارت از روایت تاریخ، آیین‌های قرآنی، تدبر در قرآن، قرآن و پژوهش، قرآن و آموزش، نشر قرآن، قرآن و هنر، میراث‌فرهنگی، بناهای قرآنی، خادمان قرآن، خانواده قرآنی، حوزه قرآن و بین‌الملل، قرآن و وقف، تبلیغ و ترویج قرآن و موضوع مردم و قرآن است.
یکی از مهم‌ترین بخش‌های این شماره که بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و تولیت آستان قدس رضوی آمده، مربوط می‌شود به پیشینه فعالیت‌های قرآنی آستان قدس رضوی که یک کار سند خوانی است که به‌صورت مقاله به رشته تحریر درآمده و غیر از این مقاله، بقیه مطالب به‌صورت گزارش اینفوگرافی و مصاحبه تنظیم شده است.


 فعالیت‌های قرآنی آستان قدس رضوی به روایت تصویر

 در این مجله ۹ مورد اینفوگرافی با موضوعات نگاهی به دو دهه فعالیت قرآنی در حرم مطهر رضوی و آموزش‌های عمومی قرآن کریم، شامل معرفی طرح‌های من قرآن را دوست دارم، شمیم تلاوت رضوی، طرح حافظون و طرح‌هایی ازاین‌دست است. در این بخش آموزش‌های تخصصی قرآن و علوم قرآنی که از مهدالرضا (ع) تا مقطع دکتری به عنوان بالاترین سطح علمی دانشگاهی است در قالب اینفوگرافی و به‌صورت مختصر معرفی شده است.
یکی دیگر از بخش‌های مهم این مجله به موضوع خادمان قرآنی در حرم مطهر رضوی اشاره دارد که به‌صورت ویژه به معرفی خادمان قرآنی از جمله استاد قرائتی، استاد سید مرتضی سادات فاطمی، شهید حسنی کارگر به‌عنوان شخصیت‌های تأثیرگذار قرآنی کشور پرداخته است.
 

 معرفی چهره‌های قرآنی آستان قدس رضوی
 یکی از موضوعات دیگری که در حوزه عمومی‌تر یعنی غیر از بحث‌های تخصصی آستان قدس رضوی جالب‌توجه است موضوع خانواده‌های فعال قرآنی است که در آن زن و شوهر و همچنین فرزندان آنها مشغول به فعالیت‌های قرآنی در آستان مقدس رضوی هستند.
از جمله موضوعات دیگری که در این شماره از مجله رواق خدمت به آن پرداخته شده، معرفی چهره‌ها، نخبه‌های قرآنی و برگزیدگان مسابقات کشوری و بین‌المللی قرآن کریم و همچنین معرفی استاد محسنی به‌عنوان یک پدیده قرآنی در حوزه آموزش قرآن کریم به نونهالان است.
معرفی محافل قرآنی حرم مطهر رضوی که در ایام مختلف سال به‌ویژه در ایام ماه مبارک رمضان برپا می‌شود از دیگر موضوعاتی است که در این مجله به آن پرداخته شده است.
علاقه‌مندان به مطالعه این مجله می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی mag.razavi.ir نسخه pdf آن را دریافت و مطالعه کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی