پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

توسط شرکت مسکن و عمران قدس رضوی انجام شد
۱۴۰۳-۰۵-۲۴

 پیشرفت ۹۸ درصدی احداث سد گلمندره

 مدیرعامل شرکت مسکن و عمران قدس رضوی از پیشرفت ۹۸ درصدی احداث سد گلمندره توسط این شرکت خبر داد و گفت: هم‌اکنون عملیات تکمیلی سد در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا پایان ۱۴۰۴، به بهره‌برداری برسد.

سعید عبدی در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: احداث سد گلمندره که باهدف کنترل سیلاب ورودی به جنگل گلستان و در سال ۱۳۹۱ مصوب شد، پروژه نیمه تمامی بود که به دلیل کمبود اعتبار، یک دهه راکد مانده بود.
 وی با اشاره به آغاز اجرای عملیات عمرانی سد گلمندره در سال ۱۴۰۱ خاطرنشان کرد: این سد علاوه بر جلوگیری از سیلاب، در بهبود شرایط کشاورزی در اراضی پایاب و رونق وضعیت صنعت و اقتصاد این منطقه، تأثیرگذار خواهد بود. مدیرعامل شرکت مسکن و عمران قدس رضوی عنوان کرد: این سد در کیلومتر ۱۳۰ جاده بجنورد به آزادشهر در شهرستان گرمه واقع شده و با بهره‌برداری از آن، سالانه ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب آب برای پوشش یک هزار هکتار از زمین‌های پایین‌دست تنظیم می‌شود.
وی از اختصاص بالغ‌بر ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه سد گلمندره تاکنون، خبر داد و افزود: گل من دره، سدی خاکی سنگ‌ریزه‌ای با هسته رسی است که ظرفیت ذخیره‌سازی ۲۷٫۸ میلیون مترمکعب آب با توان تنظیم ۱۲٫۸ میلیون مترمکعب آب را دارد.
عبدی درباره مشکلات اجرای این پروژه عمرانی نیز گفت: اصلی‌ترین مشکل دور بودن منطقه از امکانات رفاهی و فاصله زیاد با نزدیک‌ترین شهر بود که به‌کارگیری نیرو و پیمانکار را، سخت کرده بود.
وی ادامه داد: پتانسیل ایجاد خطر در احداث سد، سبب شد تا این پروژه به‌مراتب حساس‌تر از سایر پروژه‌ها باشد، از طرفی به دلیل شرایط جغرافیایی منطقه و وجود کوه‌های سنگی در مسیر اجرای پروژه، سنگ‌برداری از محدوده، نیاز به ماشین‌آلات و تمهیدات خاصی داشت.
عبدی با اشاره به اشتغال ۱۵۰ نفر به‌صورت مستقیم در پروژه احداث سد گلمندره تصریح کرد: از آغاز عملیات اجرایی این پروژه، همچنین برای ۷۰۰ نفر به طور غیرمستقیم زمینه اشتغال‌زایی فراهم شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی