پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

اولین گام در جذب سرمایه‌گذاران خارجی برداشته شد
۱۴۰۳-۰۵-۲۴

 آغاز مقدمات همکاری تجاری و اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی سرخس و فعالان اقتصادی بلاروس

 مقدمات همکاری تجاری و اقتصادی بین منطقه ویژه اقتصادی سرخس و فعالان اقتصادی کشور بلاروس، در نشستی مشترک در این منطقه فراهم شد.

به گزارش آستان نیوز، در این راستا، سرمایه‌گذاران کشور بلاروس با مدیرعامل و مدیران اجرایی منطقه ویژه اقتصادی سرخس به‌منظور بحث و تبادل نظر در زمینه گسترش همکاری‌ها و ایجاد بارانداز بزرگ تخلیه و بارگیری در منطقه، دیدار و پس از آن هیئت بلاروس از زیرساخت‌های لجستیکی، صنعتی و تولیدی منطقه ویژه اقتصادی سرخس، بازدید کرد.

 
تشکیل کارگروه دیپلماسی اقتصادی در آینده نزدیک
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس در این دیدار، گفت: به‌زودی کارگروه دیپلماسی اقتصادی در این منطقه تشکیل می‌شود تا حوزه ارتباطات خارجی این مؤسسه، تقویت شود.
محمدرضا رجبی مقدم اظهار کرد: باتوجه‌به هم‌جواری منطقه ویژه اقتصادی سرخس با کشورهای مختلف، بازار خوبی در زمینه حمل‌ونقل و لجستیک برای ما فراهم است و این بازار می‌تواند با همکاری متقابل، برای کشور بلاروس نیز، ایجاد شود.


 امکان افزایش ظرفیت ترانزیت کالا به بیش از ۱۰ میلیون تن

 وی با اشاره به قرارگیری مناطق آزاد و ویژه ایران در نقاط مرزی و نقش آن در امکان بازصادرات محصولات تولیدی، خاطرنشان کرد: سرخس در حوزه حمل‌ونقل، مرز مشترک با کشور ترکمنستان و حوزه آسیای میانه دارد و این مهم، فرصت‌های خوبی را پیشروی فعالان این حوزه قرار می‌دهد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس ادامه داد: باتوجه‌به ظرفیت‌های لجستیکی در منطقه، می‌توانیم با همکاری دو کشور ظرفیت ترانزیت کالا را از مرز سرخس به بیش از ۱۰ میلیون تن افزایش دهیم.
وی افزود: برای فعالیت شرکت‌های بلاروس و احداث واحدهای تولیدی در منطقه، آماده همکاری در بخش ثبت شرکت، صدور مجوزها و ورود ماشین‌آلات و مواد اولیه، هستیم.
رجبی مقدم با اشاره به اشتراکات دو کشور در بهره‌مندی از مزایای اتحادیه اقتصادی اوراسیا، احداث بارانداز بزرگ برای ترانسشیپ محموله‌ها در منطقه را موجب افزایش حضور سرمایه‌گذاران دانست.
وی همچنین بر لزوم حمایت از توسعه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، نوآور و فناور و اجرای مفاد توافقنامه همکاری‌های گمرکی کشورمان با اتحادیه اقتصادی اوراسیا، تأکید کرد.
رجبی مقدم در پایان گفت: ایجاد و تکمیل سایت جدید لجستیک در منطقه در دستور کار قرار دارد که تحقق آن موجب رشد ترانزیت کشور از مرز سرخس به بیش از ۱۵ میلیون تن خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی