پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در چهل و هشتمین جلسه کمیته نمایندگان اعتاب مقدسه اعلام شد
۱۴۰۳-۰۵-۲۴

 سند ملی زیارت، یک گام تا نهایی‌شدن

 با حضور معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی چهل و هشتمین جلسه کمیته نمایندگان اعتاب کشور به میزبانی حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام مصطفی فقیه اسفندیاری، معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی و رئیس دبیرخانه کمیته نمایندگان اعتاب ایران اسلامی در این جلسه که با حضور جمعی از نمایندگان حرم‌ها و اعتاب مقدسه ایران اسلامی، در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، با اشاره به یکی از وظایف این کمیته، بررسی چالش‌ها و مسائل مشترک میان اعتاب مقدسه ایران اسلامی، گفت: نتایج این جلسات به‌صورت سالانه یا دو سال یک‌بار، در نشست تولیت‌های اعتاب ایران اسلامی به‌عنوان دستور جلسه ارائه و به‌عنوان مصوبه برای اجرایی‌شدن ارسال می‌شود.
وی با بیان اینکه دبیرخانه کمیته نمایندگان اعتاب ایران اسلامی، وظیفه پیگیری مصوبات، برگزاری جلسات و همچنین هماهنگی برگزاری اجلاسیه تولیت‌های اعتاب کشور را برعهده دارد، افزود: از مصوبات جلسه چهل و هشتم، برگزاری اجلاسیه تولیت‌های ایران اسلامی در اواخر مهر سال جاری بود.
رئیس دبیرخانه کمیته نمایندگان اعتاب ایران اسلامی با اشاره به دیگر مصوبات جلسه چهل و هشتم گفت: از مهم‌ترین تصمیمات، عهده‌دار شدن میز زیارت توسط کمیته، در شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی است که تدوین سند ملی زیارت در مشهد مقدس را بر عهده خواهد داشت.
حجت‌الاسلام فقیه اسفندیاری به مصوبات دیگر جلسه از جمله رسیدگی به مشکلات زائران حوزه بین‌الملل اشاره کرد و گفت: با رایزنی وزارت امور خارجه، پیگیری مسائل زیارت زوار افغانستانی، عراقی و پاکستانی، به‌خصوص در موضوع اربعین در حال رسیدگی است.
دبیر ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی نیز در ادامه این جلسه با اشاره به پیگیری‌های دبیرخانه کمیته نمایندگان اعتاب ایران اسلامی از سال گذشته، گفت: سند ملی زیارت در حال نهایی‌شدن است و نسخه اولیه آن، مصوب شده است.
دکتر ابراهیم شکرانی تصریح کرد: تمامی مسائل رفاهی، فرهنگی و اقتصادی زیارت، از مسیر شروع حرکت، تا انجام زیارت و برگشت در این سند دیده شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی